قانون حمایت از محیط‌بانان تصویب شد:

استخدام ۳۵۰ محیط‌ بان جدید در کشور

1401/11/20 - 09:39 - کد خبر: 86946 نسخه چاپی

نصر: معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تصویب قانون حمایت از محیط‌بانان در مجلس به استخدام 350 محیط بان جدید اشاره کرد و گفت: مجوز خرید یک هزار دستگاه خودروی مجهز و 100 خودروی کمک‌دار برای حفاظت محیط زیست اخذ شد.

به گزارش نصر، ایرج حشمتی در سفر به مازندران در گفت وگویی در شهرستان آمل، با اشاره به کمبود نیروهای محیط‌بان و تجهیزات اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برنامه مهم در حوزه محیط طبیعی و جذب محیط‌بانان جوان دارد و در آینده نزدیک ۳۵۰ محیط‌بان استخدام می‌شوند که سهم مازندران هم مشخص خواهد شد تا با آغاز به کار نیروی انسانی جدید بتوانیم در زمینه جبران کمبود نیرو گام برداریم.
وی با بیان اینکه در کمیسیون زیربنایی دولت بحث تهیه و تجهیز خودرویی دنبال می‌شود، افزود: مجوز خرید یک هزار دستگاه خودرو انجام شد، با توجه به اینکه برخی از استان‌ها شرایط سخت، صعب‌العبور و کوهستانی دارند و محیط‌بانان باید در شرایط سخت برف و بارش انجام وظیفه کنند ۱۰۰ دستگاه خودروی کمک‌دار نیز به تجهیزات موجود اضافه می‌شود.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه تعدادی از خودروهای داخلی برای استفاده در مناطق مختلف امتحان شد ولی با توجه به انجام تست‌های گوناگون نتوانستند کارآیی لازم داشته باشند، تصریح کرد: با همکاری دولت مجوز ورود ۱۰۰ خودروی کمک‌دار اخذ خواهد شد تا در مناطق سخت و صعب‌العبور توزیع شوند.
حشمتی با اشاره به نیازمندی جذب نیروهای متخصص و کارآمد، ادامه داد: برای آزمایشگاه تخصصی فیزیکی و شیمیایی آمل سه کارشناس مشغول به کار هستند در حالی که در یک شهرک صنعتی این شهرستان ۲۰۰ واحد صنعتی داریم و با توجه به واحدهای پراکنده این میزان به ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی می رسد هرچند پایش صنوف هم از دیگر وظایف است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد کم نیروها و وسعت زیاد صنعت پاسخگوی پایش نیستیم و لازم است از سیستم‌های فناوری نوین و پایش برخط و آنلاین استفاده شود.
حشتمی با اعلام اینکه براساس اصل ۵۰ قانون اساسی که اصل مترقی است حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی و عمومی است تا نسل حاضر و آیندگان بتوانند حیات اجتماعی رو به رشد داشته باشند، گفت: این وظیفه همگانی تکلیف کل اقشار جامعه است و در فراز دوم این اصل آمده که هر نوع فعالیت اقتصادی و غیراقتصادی که با تخریب و آلودگی محیط زیست مواجه شود ممنوع است.
وی با اشاره به اینکه برای بخش دوم این اصل فعالیت گسترده است ولی نیرو و امکانات کم در اختیار داریم، بیان کرد: با توجه به حجم بالای زباله در مازندران باید در زمینه تفکیک زباله از مبدأ در این استان اقدام اساسی شود.
حشمتی با اشاره به اینکه قانون حمایت از محیط‌بانان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که دارای جزییات فراوان است، خاطرنشان کرد: حمایت از محیط بانان با تمام توان در حال انجام است و مشکلات و مسائل مختلف آنها پیگیری می‌شود.
وی گفت: حمایت‌های لازم از محیط‌بانان با اقدامات و تلاش شبانه روزی آنها قابل مقایسه نیست البته یگان حفاظت محیط زیست نیز خریدهایی برای تجهیز محیط‌بانان انجام داده و در اختیار آنها قرار داد.
پایان پیام/
استخدام ۳۵۰ محیط‌ بان جدید در کشور خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 2 نظر

پاسخ   داودمهری   سال پیش  

سلام خسته نباشید تو منطقه ای ک هستم تو منطقه جنگلی آمل شکار زیادی صورت میگیره و کسی هم نیس پیگیری کنه خودم بشخصه چندباری با اینا در افتادم ولی فایده ای نداشت هم اینکه کاره ای نبودم چند بار تماس گرفتم ولی باز هم فایده نداشت چرا کسی نیس با اینا برخورد کنه اخه چرا واقعا خواهشن پیگیری کنید باتشکر...

پاسخ   داودمهری   سال پیش  

سلام خسته نباشید در منطقه ای ک هستم همین تو منطقه جنگلی آمل شکار زیادی هم انجام میشه و کسی هم نیس واقعا ک با این بی وجدان ها برخورد کنه من خودم بشخصه چند بار با اینا در افتادم ولی فایده ای نداشت چرا کسی پیگیری نمیکنه چرا اخه چند بار گفتم تماس گرفتم ولی فایده ای نداشت منم ک کاری دستم بر نمیاد وگرنه باهاشون میدونستم چکار کنم خواهشن پیگیری کنید...
پژوهشیار