خبر/

برگزاری جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان

1401/11/20 - 14:56 - کد خبر: 86939 نسخه چاپی

نصر، سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان در تبریز برگزار و از واحد های نمونه تجلیل به عمل آمد.

به گزارش نصر، حسین فتحی، مدیر کل اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان در حاشیه برگزاری جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان با تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر گفت: همزمان با ایام دهه فجر سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان برگزار شد که در این جشنواره ۳۴۷ ثبت نام صورت گرفته بود.
وی در ادامه افزود: ۳۰ مورد به مرحله داوری رسید که عمدتا واحد های نمونه استان هستند که از بین آنها ۶ کارگر نمونه استان و گروه های کاری نمونه انتخاب شدند.
مدیر کل اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان در خصوص شاخص های این جشنواره خاطر نشان کرد: کارفرمایانی که برای شادی و نشاط کارگران در جهت افزایش بهره وری تلاش می کنند، مورد تحسین و تجلیل قرار گرفتند.
فتحی در پایان گفت: خوشبختانه باوجود پیچیدگی های فراوانی که در واحد های تولیدی وجود دارد، روز به روز پیشرفت های فیزیکی در استان مشاهده می شود.
در ادامه نیز محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در حاشیه این مراسم گفت: در ایران پس از دفاع مقدس مهم ترین اقدامات کشور در زمینه تولید است و مقام معظم رهبری سالهاست که با نام گذاری هر سال با عنواین تولید به ارزش این موضوع اشاره می کند.
وی در ادامه افزود: دوران پس از جنگ دوران تولید است و امروزه دنیا در حال کنش و واکنش است که در همین زمینه مولفه های زیادی وجود دارد.
فرهنگی با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی خاطر نشان کرد: بارها این نکته را به وزیر علوم تاکید کرده ایم و متاسفانه ایشان هیچ سخنی برای این موضوع نداشتند در حالی که مهارت اگر در جامعه ای نباشد آن کشور پیشرفت و رشد نخواهد داشت. 
فرهنگی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حال حاضر دو طرح برای مشغولان و فارغ التحصیلان دارد که در آن رشته فرعی به دانشجویان آموزش داده شود تا اگر شغل متناسب با رشته شان یافت نشد در مهارت خود مشغول به کار شوند که این کار در  دنیا رایج است و امیدواریم این طرح گسترش یابد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در روزهای آتی تبریز میزبان مسابقات مهارت آموزی زیر ۲۱ سال کشور خواهد بود که برندگان این مسابقات به فرانسه اعزام خواهند شد و امیدواریم مسئولان تولیدی استان از این مسابقات حمایت کنند تا رقابت های به یادماندنی در تبریز ثبت شود.
انتهای پیام/
برگزاری جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار