رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد؛

اهدای نشان شهریار، جلوه‌ای از دیپلماسی فرهنگی/ استاد شهریار، شاعری فراملی است

1401/11/19 - 15:00 - کد خبر: 86914 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه تبریز بیان اینکه این هفتمین جشنواره بین المللی نشان علمی و فرهنگی شهریار و اهدای نشان شهریار جلوه‌ای از دیپلماسی فرهنگی است، گفت: دیپلماسی فرهنگی و مناسبات علمی دارای اثر ماندگارتر نسبت به دیپلماسی سیاسی هستند.

به گزارش نصر، صفر نصراله زاده در هفتمین جشنواره بین المللی نشان علمی و فرهنگی شهریار که در دانشگاه تبریز برگزار شد با بیان اینکه سرزمین ایران مهد علم و دانش و خردورزی است، گفت: ایران پیشینه ای دیرینه در عرصه فرهنگ و ادبیات دارد و مهد ادبا و عالمان بوده است، تاریخ نیز بر این معنا گواه دارد.
وی با اشاره به اینکه ترکیب و کلکسیونی از اقوام و فرهنگ و زبان های مختلف در ایران وجود دارد، افزود: اقوام مختلف سده های طولانی کنار هم با مسالمت و نیکی زندگی کردند و ما وارث این ایران متحد و مقتدر با فرهنگ های مختلف هستیم که اشتراکات آنها ما را به پیوند داده است.
نصراله زاده با بیان اینکه آذربایجان و تبریز افتخارات تمام نشدنی دارد، گفت: این خطه همواره از علما و فرهیختگان، شعرا و برزگان علم و ادب و سلحشوران و سرداران که از آذربایجان و ایران صیانت می کند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص استان آذربایجان شرقی، گفت: اذربایجان سر ایران و تبریز نگین بر تارک این سرزمین است و استاد شهریار نیز از شاعران بنام ایران و اذربایجان است که حلقه اتصال تمام اشعار ایرانی به یکدیگر بوده است.
رئیس دانشگاه تبریز اضافه کرد: استاد شهریار شاعری در قله و فراملی است که دایره نفوذ اشعار وی در کشورهای همسایه نشان از جهان بینی والای ایشان دارد که ملت ها و فرهنگ ها را به هم مرتبط می کند.
نصراله زاده افژود: اگر به الگویی که این شاعر فرهیخته ارائه داده است توجه کنیم با صلح و محبت با کشورهای همسایه به عنوان ید واحد در مقابل مستکبران  می ایستیم.
نصراله زاده با بیان اینکه این جشنواره و اهدای نشان شهریار جلوه‌ای از دیپلماسی فرهنگی است و افزود: دیپلماسی فرهنگی و مناسبات علمی دارای اثر ماندگارتر نسبت به دیپلماسی سیاسی هست و موجب اعتلای عنصر وحدت و همدلی در پرتو تجلی دین، ایمان، فرهنگ، پیشینه تاریخی مشترک می‌شود و همانا این وحدت موجب حسادت دشمنان و برنامه‌ریزی برای ایجاد نفاق به هر طریق ممکن می‌شود.
انتهای پیام/
اهدای نشان شهریار، جلوه‌ای از دیپلماسی فرهنگی/ استاد شهریار، شاعری فراملی است گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار