رئیس بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر تشریح کرد:

امکانات منحصر به فرد بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر

1401/11/19 - 16:18 - کد خبر: 86894 نسخه چاپی

نصر:رئیس بیمارستان کودکان زهرا مردان آذر گفت: بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر به عنوان بزرگترین مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی کودکان شمال غرب کشور در زمینی به وسعت نه هکتار در اوایل سال جاری فعالیت رسمی خود را آغاز نموده است دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طول این مدت تمامی توان خود را جهت انتقال تجهیزات و کادر پزشکی مجرب خود به کارگرفته و توانسته به حول و قوه الهی در مدت کوتاهی آن را تسهیل نمایید.

به گزارش نصر،  دکتر سیامک شیوا خاطر نشان کرد:  هم  اکنون در این مرکز با همت همکاران خستگی ناپذیر توانسته ایم از ظرفیت 710 تخت پیش بینی شده  بیمارستان حدود 460 تخت آن را فعال نماییم که در حال حاضر  تعداد 350 تخت آن دارای بیمار بستری می باشد. 
وی افزود: این مرکز با دارا بودن 16 بخش مختلف از جمله چهار بخش داخلی، بخش جراحی، بخش خون1و2، بخش عفونی، بخش نوزادن، بخش ENT و بخش NICU و بخشPICU تخصصی کودکان خدمات بسیار متمایزی را ارائه می نماید.
شیوا ابراز کرد: این مرکز با راه اندازی بخش خون دو و مرکز فوق پیشرفته تصویربرداری که شامل دستگاه های سیتی اسکن 128 اسلایس و ام آر ای1.5 تسلا هستند، در منطقه بی نظیر می باشد و توانسته نام خود را در زمره مراکز بنام ایران در این حوزه ثبت نماید.
 وی خاطرنشان کرد: یکی از بخش های منحصربه فرد این مرکز بخش رشد و تکامل کودکان است که با همکاری اساتید توانبخشی و همچنین اساتید بیمارستان در محیطی بسیار بزرگ و مفرح شروع به کار نموده است که ضرورت و مزایای چنین بخشی برای درمان زودهنگام کودکان در حوزه شناختی، عملکرد حرکتی، بینایی، شنوایی، گفتاری و رفتاری ایجاد شده است لذا کودکانی که در غربالگری تکاملی مردود شناخته شوند به این مرکز ارجاع داد می شوند.
 شیوا با مقایسه بین مرکز جدید و قدیمی بیمارستان کودکان افزود: پر واضح است مرکز مردانی آذر با 450 تخت بیشتر و همچنین فضای فیزیکی و امکانات و زیرساخته ای بسیار پیشرفته ایجاد شده قطعا بدون رقیب در منطقه خواهد بود حال به جهت افزایش توان خدمت رسانی و استفاده از تمامی توان 710 تخت پیش بینی شده برای این  مرکز نیازمند نیروهای علمی
در حوزه پرستاری و پیراپزشکی می باشیم تا بتوانیم با افزایش پرسنل خود بخشها ی داخلی(E) و بخش روان پزشکی و NICU2 و   PICU2 را جهت خدمت رسانی با تمام توان به بهره برداری رسانیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد:  در ساخت این بیمارستان بخش آنژیو گرافی و پیوند مغز استخوان در نظر گرفته شده که امیدواریم با یاری خداوند متعال و کمک مسئولین دانشگاهی و وزارتی این دو بخش نیز در آینده ای نه چندان دور تجهیز و به مرحله بهره برداری برسند که با راه اندازی این دو بخش تحول بسیار بزرگی در درمان کودکان شمال غرب کشور به وقوع خواهد پیوست .
انتهای پیام/
امکانات منحصر به فرد بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر نصر

ثبت نظر

نمایش 3 نظر

پاسخ   بهرام   8 ماه پیش  

درسته شماره اش چنده گوه تو بیمارستانتون که یه شماره تماس نداره

پاسخ   زهرا   12 ماه پیش  

فوق العاده بیمارستان مزخرفی هست 3 بار با چه مشقتی اومدم برای یک عکس رنگی آخرشم انجام ندادن و گفتن رضایت پدر لازم داره چرا همون اول این مسئله رو نگفتین که من 3 بار نیام راه به این دوری خارج از شهر رو بچه من باباش ایران نیس باید چه غلطی بکنم گوه تو قوانین مسخره جمهوری اسلامی و شماها که اجرا کننده هستین چطور بیرون از بیمارستان انجام میدن و نیاز به رضایت نیس

پاسخ   بهمن   سال پیش  

اقا امکانات وولش کن اول بگو بدونیم شماره تلفن اونجا چنده ۱۱۸ هم نداره😊
پژوهشیار