رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد؛

بهره برداری از 97 هکتار گلخانه جدید در آذربایجان شرقی/ سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بخش کشاورزی استان

1401/11/19 - 00:34 - کد خبر: 86875 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: به توسعه کشت گلخانه‌ای در بخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: در طی سال گذشته و امسال 97 هکتار گلخانه به سطح گلخانه‌های استان اضافه شده است و طرح‌های اجرایی 1000 هکتار گلخانه نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست اقدام است که از سال آینده به تدریج شاهد بهره برداری از این طرح‌ها خواهیم بود.

به گزارش نصر، اکبر فتحی ظهر امروز در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های آذربایجان شرقی با تشریح عملکرد سازمان متبوع خود، افزود: جهاد کشاورزی متولی تامین و حفظ امنیت غذایی کشور است و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه حجم تولیدات مختلف کشاورزی استان سالانه بیش از 6 میلیون تن است، اضافه کرد: مراکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان سال هاست در زمینه شناسایی و معرفی ارقام مناسب با اقلیم و آب و هوای استان کار می‌کنند و با پیشرفت‌هایی که در این زمینه داشتیم، 9 رقم جدید در حوزه زراعت به کشاورزان استان معرفی شده است.
فتحی بر ضرورت مکانیزاسیون بخش زراعت در کشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: ما در طرح «به زراعی» بر ضرورت مکانیزاسیون زارعت تاکید داریم و تسهیلات ویژه‌ای در این زمینه بخصوص در مورد ادوات دنباله بند تراکتور در نظر گرفته‌ایم.
وی به توسعه کشت گلخانه‌ای در بخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: در طی سال گذشته و امسال 97 هکتار گلخانه به سطح گلخانه‌های استان اضافه شده است و طرح‌های اجرایی 1000 هکتار گلخانه نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست اقدام است که از سال آینده به تدریج شاهد بهره برداری از این طرح‌ها خواهیم بود.
این مقام جهاد کشاورزی اظهار کرد: متاسفانه در گذشته رغبتی در بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی وجود نداشت، اما با پیشرفت علوم و فناوری‌ها در حوزه کشاورزی و رشد کشاورزی اقتصادی توجه سرمایه گذاران استان به این حوزه جلب شده است.
فتحی گفت: در بخش کشاورزی استان پروژه‌های مختلفی به ارزش دو هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید که 1800 میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است که این حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش کشاورزی در گذشته بی‌سابقه است.
وی افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های گلخانه، پرورش دام صنعتی و طیور است. در بخش مرغداری پروژه‌هایی با ظرفیت سرجمع 1.8 میلیون قطعه مرغ در استان در حال اجراست که بالای 80 درصد پیشرفت دارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ادامه به ترویج دامداری صنعتی تاکید کرد و گفت: ما در این زمینه نیاز به یک کار جدی داریم، چرا که پرورش دام در مراتع و به روش سنتی دیگر جوابگو نیست و علاوه بر عدم صرفه اقتصادی به مراتع کشور و تنوع گیاهی هم آسیب می‌زند. در این زمینه هم خوشبختانه بخش خصوصی پیشقدم شده و پروژه گوسفندداری صنعتی با ظرفیت 10 هزار راس به زودی به بهره برداری می‌رسد. ما در صدد هستیم با ترویج این روش و جلب توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی این رقم را به یک میلیون راس پرورش دام صنعتی برسانیم.
انتهای پیام/
 
بهره برداری از 97 هکتار گلخانه جدید در آذربایجان شرقی/ سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بخش کشاورزی استان محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار