رییس سازمان صمت؛

تبریز پیشگام در تولید یراق آلات بومی

1401/11/18 - 14:52 - کد خبر: 86842 نسخه چاپی

نصر، همزمان با ایام الله دهه فجر، نخستین خط تولید تمام اتوماتیک یراق آلات درب و پنجره های upvc کشور، در شهرک صنعتی شهید سلیمانی تبریز به بهره برداری رسید.

به گزارش نصر، نخستین خط تولید تمام اتوماتیک یراق آلات درب و پنجره های upvc کشور با حضور جمعی از مسئولان و صاحبان صنایع استان امروز در شهرک صنعتی شهید سلیمانی تبریز به بهره برداری رسید.
سیروس همتیان، رئیس هیات مدیره این مجموعه در حاشیه این افتتاحیه گفت: باتوجه به وابستگی 80 درصدی کشور به حوزه یراق آلات درب و پنجره های upvc، شرکت سپهر یراق پارسیان از دو سال پیش تصمیم گرفت این محصول پر مصرف را در کشور بومی سازی کند و با طراحی کامل خط تولید، بصورت حرفه ای و تمام اتوماتیک وارد عرصه شد.
وی در ادامه افزود: مواد اولیه مورد نیاز در ساخت این نوع یراق آلات، از قبیل پلاستیک، آلومینیوم و رنگ در کشور تولید می شود در حالی که پیشتر تحت عنوان مواد خام از کشور خارج و با ایجاد ارزش افزوده در قالب محصول وارد می شد و بعبارتی یک مزیت رقابتی برای شرکت محسوب می شود.
همتیان با بیان اینکه در تولید این نوع یراق آلات از شمش آلومینیوم استفاده می شود، خاطر نشان کرد:  در کشورهای صاحب نام در عرصه تولید این نوع یراق آلات، برای پایین آوردن هزینه های تولید، از ضایعات نیز در فرایند تولید استفاده می کنند. این خط تولید، با سرمایه گذاری حدود دو هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع برای یکصد نفر اشتغال زایی کرده و ماهانه ظرفیت تولید 260 هزار دستگیره درب و 450 هزار دستگیره پنجره  را دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون بالای 80  درصد یراق آلات مورد نیاز کشور وارداتی است و فقط 20 درصد از سهم این بازار به شرکت های داخلی تعلق دارد؛ تولیداتی که به دلیل دستی بودن روند تولید، کیفیت قابل تعریفی ندارند. شرکت با نیاز سنجی و بازاریابی دقیق و با استفاده از تکنولوژي روز دنیا، تامین یراق آلات درب و پنجره را در اولویت قرار داده، تا ضمن تامین نیاز بازار داخل، به بازار کشورهای منطقه نیز دسترسی پیدا کند.
رئیس هیات مدیره شرکت سپهر یراق پارسیان در خصوص قیمت ها گفت: قیمت یراق آلات تولیدی در شرکت 25 درصد پایین تر از تولیدات مشابه خارجی است و شرکت برای تکمیل سبد محصولات خود تولید یراق آلات تک حالته و دو حالته را نیز در برنامه های آتی خود قرار داده است.
همتیان در پایان اذعان داشت: خط تولید تمام اتوماتیک یراق آلات درب و پنجره های upvc برای نخستین بار در کشور؛ در قالب شرکتی مستقل، با عنوان "شرکت سپهر یراق پارسیان" و نام تجاری "ولار وین"، زیر نظر شرکت"آهن و فولاد جهان سپاهان" کار خود را آغاز کرده است.
در ادامه این مراسم صابر پرنیان، رئیس سازمان صمت استان با بیان اینکه تبریز شهر تجارت و صنعت است، گفت: از ایام قدیم تبریز به شهر تجار شهرت داسته است و این رسم تاکنون هم ادامه دارد.
وی در ادامه افزود: تا چند سال پیش تمامی این صنایع وارداتی بود اما امروز وضعیت فولاد به شکلی است که با یک پله صعود و عبور از ژاپن به هفتمین کشور بزرگ تولید فولاد در جهان رسیدیم.


پرنیان با تاکید بر اهمیت تولید خاطر نشان کرد: تولید می تواند زندگی آیندگان را تضمین کند و دولت باید بستر ساز و تهسیل گر اقدامات بخش خصوصی باشد تا افتخار آفرینی شود. روز گذشته ۲۱۰ واحد صنعتی و معدنی بعد از هفته دولت در استان افتتاح شد که نشان دهنده اقدامات بزرگ در بخش خصوصی است.
وی افزود: در تراکتور سازی، ایدم و چرخشگر رکورد های ۴۰ سال اخیر شکسته شده است و تولیدات آن بی سابقه بوده است.
رئیس سازمان صمت استان شرط ادامه این روند را حمایت از بخش خصوی دانسته و اعلام کرد: در سال گذشته ۲۰۰۰ مجوز تولیدی در استان صادر شده است و از این نظر رتبه دوم کشور را داریم که اینها سرمایه های مملکت هستند و بایستی از سرمایه گذاران به طور کامل حمایت شود.
انتهای پیام/
تبریز پیشگام در تولید یراق آلات بومی گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار