خبر/

لایحه یادداشت تعهدات ایران برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای تصویب شد

1401/11/18 - 12:50 - کد خبر: 86831 نسخه چاپی

نصر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه دوفوریتی یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در راستای کسب جایگاه دولت عضو در سازمان همکاری شانگهای موافقت کردند.

به گزارش نصر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه دوفوریتی یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در راستای کسب جایگاه دولت عضو در سازمان همکاری شانگهای را بررسی کردند و کلیات آن را با ۱۶۹ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۱ آرای اخذ شده به تصویب رساندند.
دوفوریت این لایحه پنجم بهمن ماه در مجلس به تصویب رسیده بود.
ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح این لایحه گفت: برای تقویت رویکرد چند جانبه گرایی در نظام بین الملل که جزو اهداف کلان سیاست خارجی جمهوری اسلامی است و تقویت همکاری ایران با کشورهای همسایه در شهریور ماه سال گذشته یاداشت تعهدی بین وزیر امور خارجه کشورمان و وزرای عضو همکاری شانگهای امضا شد که روند عضویت دایمی ایران در این سازمان شانگهای را آغاز کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس بیان داشت: در اجلاس سمرقند که شهریور ماه امسال برگزار شد، بین وزیر امور خارجه کشورمان و هشت کشور عضو این سازمان یاداشت تعهدی امضا شده است که بر اساس این یاداشت روند عضویت ایران توضیح داده می شود و بعد اینکه این یاداشت بین وزیر امور خارجه و دبیر کل سازمان امضا شد برای وزرای هشت کشور ارسال شد و در این یاداشت تعهد امضای ۹ وزیر خارجه وجود دارد.
پس از توضیحات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، کلیات این لایحه به رای گذاشته شد و به تصویب نمایندگان مجلس رسید و سپس رای گیری درباره این لایحه نیز انجام شد که نمایندگان با آن موافقت کردند.
انتهای پیام/
لایحه یادداشت تعهدات ایران برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای تصویب شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار