رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی مطرح کرد؛ 

بانک کشاورزی برای مردمی سازی یارانه ها ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

1401/11/18 - 12:04 - کد خبر: 86820 نسخه چاپی

نصر:رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی گفت: طرح مردمی سازی یارانه ها توسط دولت سیزدهم را جزو تکالیف دولت برای بانک ها اعلام و اضافه کرد: پرداختی های بانک کشاورزی در این زمینه به کشاورزان و تولید کنندگان این بخش مهم اقتصادی کشور با پیگیری های وزیر اقتصاد و امور دارایی و نیز بانک در حال انجام است و تا پایان سال نیز تداوم خواهد داشت.

به گزارش نصر،  "وهب متقی نیا" روز سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار نصر نیوز؛ با بیان اینکه طرح مردمی سازی یارانه ها فشار مضاعفی را برای بخش کشاورزی وارد و شرایط را برای فعالان این بخش سخت تر کرده بود، اظهار کرد: بر همین اساس بانک کشاورزی شرایط ویژه ای را در ارایه تسهیلات این بخش دیده است تا از فشارهای اقتصادی تاحدودی برای این دسته از فعالان اقتصادی کاسته شود.
متقی نیا یادآور شد: بدون تردید آزادسازی نرخ ارز شرایط دشوار به دلیل تامین مواد اولیه و نیز نهاده های دامی برای کشاورزان ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اقدامات بانک کشاورزی برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان، از پرداخت ۱۵ هزار میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان خبر داد و یادآور شد: مجموع تسهیلات دولت سیزدهم برای خرید تضمینی گندم معادل ۸۴ هزار میلیارد تومان بوده است که سهم بانک کشاورزی برای پرداخت به کشاورزان ۱۵ همت(هزار میلیارد تومان) می باشد.
متقی نیا توجه به مکانیزاسیون بخش کشاورزی را یکی از ماموریت ها و تکالیف بانک کشاورزی دانست و با بیان اینکه در این راستا گام های بسیار خوبی طی سالجاری برداشته شده است، گفت: در این رابطه پنج هزار میلیارد تومان برای مکانیزاسیون کشاورزی مصوبه داریم که در مرحله اول پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان به شعب بانک ابلاغ کرده ایم که در حال پرداخت است.
وی عمده محل تامین ماشین الات و تجهیزات کشاورزی برای ارتقای مکانیزاسیون بخش کشاورزی را مربوط به مجتمع تراکتورسازی تبریز دانست و افزود: البته سایر شرکت ها هم در این زمینه سهم دارند اما تراکتورسازی تبریز بیشترین نقش را در مکانیزاسیون دارد.
متقی نیا مجموع تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون را حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: برنامه سالجاری این بانک معادل ۱۲۳ همت(هزار میلیارد تومان) بوده که تاکنون از این برنامه جلوتر هستیم و تمام شعب در استان ها نیز موظف به پرداخت تسهیلات تکلیفی شده اند.
وی پیش بینی کرد تا پایان سال میزان تسهیلات بانک کشاورزی ۱۵ هزار میلیارد تومان اضافه شود.
رییس هیات مدیره بانک کشاورزی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور بانک کشاورزی را به سمت ارایه تسهیلات خرد سوق می دهد، یادآور شد: این امر اجتناب ناپذیر است اما باید توجه داشت که بسیاری از مشتریان بانک کشاورزی جزو اقشار آسیب پذیر به شمار می روند که زندگی خود را با همین تسهیلات پایین در حد ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان می چرخانند که البته ارایه چنین تسهیلاتی و تامین زندگی مشتریان جزو ماموریت های اصلی بانک محسوب می شود.
متقی نیا ارایه تسهیلات مالی سهل تر و بدون سخت گیری های معمول و با کمترین تضامین را جزو رویکردهای محوری بانک کشاورزی برشمرد و گفت: مشتریان این مجموعه بانکی جزو خوش حساب ها هستند و بر همین اساس باید از اعمال سخت گیری در این رابطه پرهیز کرد.
به گزارش نصرنیوز، در این مراسم دکتر جواد صمدی به عنوان مدیر جدید شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی معرفی و از خدمات هفت ساله  جواد محمودی در این سمت قدردانی شد.
انتهای پیام/
بانک کشاورزی برای مردمی سازی یارانه ها ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار