رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مطرح کرد:

ایجاد مرکز رشد با همکاری بخش خصوصی/ صادرات شرکت های دانش بنیان با مبلغی بالغ بر سه هزار میلیارد تومان

1401/11/18 - 09:29 - کد خبر: 86813 نسخه چاپی

نصر: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با بیان اینکه استان مزیت نسبی در حوزه های مختلف مثل صنایع غذایی، قطعه سازی خودرو، کشاورزی و... دارد، افزود: ایجاد مرکز رشد با همکاری شرکت صنایع غذایی سن ایچ در دست اقدام است.

به گزارش نصر، سعید جعفری راد در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن اشاره به دستاوردهای پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در ۵ ماه اخیر، چالش های پیشرو  و برنامه ماه های اتی این مرکز در راستای اکوسیستم نوآوری و فناوری استان، گفت: ۲۱ مرکز رشد وابسته به پارک علم و فناوری استان در وجود دارد اما به تازگی طی اقدامی با همکاری بخش خصوصی قدم هایی برای ایجاد مرکز رشد در واحدها صنعتی برداشته شده است.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی  مزیت نسبی در حوزه های مختلف مثل صنایع غذایی، قطعه سازی خودرو، کشاورزی و... دارد، افزود: ایجاد مرکز رشد با همکاری شرکت صنایع غذایی سن ایچ  در دست اقدام است.
وی با اشاره به اینکه استان رتبه ۵ کشوری از لحاظ تعداد شرکت های دانش بنیان را داراست، ادامه داد: تا کنون مبلغی بیش از ۳میلیارد دلار میزان صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان مستقر در استان بوده است.
رئیس پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه بودجه لایق این مجموعه تا کنون محقق نشده بود، گفت:  به واسطه تلاش همکاران ۸ پله پیشرفت کردیم و به رتبه ۳ کشوری در مقدار بودجه اختصاص یافته رسیدیم و با این رقم بیشتر مشکلات مالی شرکت ها رفع می شود.
وی اضافه کرد: در خصوص جریمه و مالیات برای شرکت ها دانش بنیان در تعامل با شهرداری هستیم تا هزینه های وابسته به پروانه نیز هبه شود و همچنین شرکت های جدید مستقر در پارک تا ۵ سال شامل مالیات نشود.
وی با بیان اینکه از روش ایده محور به نیاز محور تغییر ریل داده ایم، گفت: نقشه راه از این پس احضا نیازها و جذب شرکت های دانش بنیان است که در تسهیل فرایند مالیاتی گمرکی و... نیز کمک بیشتری شود.
جعفری راد در ادامه به روابط بین المللی پارک با کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت، طبق تفاعم نامه ای که با شانگهای چین داشتیم مقرر شد شرکت هایی که زنجیره تولید یا محصولی مرتبط به کشور چین دارند  سفری به ایالت پکن و لینگان داشته باشند، همچنین در شهر مسکو کشور روسیه در حوزه قطعه سازی همکاری خواهیم داشت و تعدادی از شرکت های دانش بنیان برای استقرار در تکنو پارک کشور رومانی درخواست داده اند.
وی اضافه کرد: شرکتی با محوریت فعالیتی کارگزاری سرمایه گزاری از کشور ترکیه درخواست استقرار در پارک علم و فناوری تبریز را دارد و در حال پیگیری مساعدت برای این شرکت هستیم.
وی در ادامه به چالش های پیشرو  این مرکز برای تسهیل رشد شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: محدودیت  فضای کارگاهی و دفتری برای اینده یکی از چتلش های پارک علم و فناوری است که با حمایت استانداری تسهیل خواهد شد، به فکر توسعه عصر انقلاب هستیم اما ایجاد زیر ساخت ضعیف و زمانبر است از این رو با شهرک های صنعتی تعامل می شود تا در مکان هایی که زیرساخت و انرژی اماده است کارگاه هایی با طراحی خاص اماده شود.
جعفری راد اضافه کرد: در تلاش برای یکسان سازی سیاست ها و همگرایی بین تمام اعضای اکوسیستم نوآوری و فناوری هستیم.
انتهای پیام/
ایجاد مرکز رشد با همکاری بخش خصوصی/ صادرات شرکت های دانش بنیان با مبلغی بالغ بر سه هزار میلیارد تومان گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار