شغل جدید در نانوایی؛ مسئول تخلف در نانوایی های تبریز

1401/11/18 - 09:20 - کد خبر: 86810 نسخه چاپی

نصر: باوجود ارائه دستگاه های کارتخوان مخصوص نانوایی همچنان گران فروشی بدون هیچگونه واهمه از برخورد با متخلفان در تبریز صورت می گیرد.

به گزارش نصر، چند ماه قبل طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در کشور شروع به کار کرد که در این طرح تمامی نانوایی‌ها به دستگاه‌‌‌های کارتخوان مخصوص مجهز شدند و مردم بعد از خرید نان با کشیدن کارت، پول نان یارانه‌‌‌ای را پرداخت می‌کنند و از آنجا که نانوایی آرد را به قیمت آزاد خریده است، دولت مابه‌‌التفاوت مبلغ نان یارانه‌‌‌ای را پرداخت می کند تا قیمت اصلی نان را به حساب نانوایی واریز می‌کند؛ بنابراین نانوایان نمی‌توانند از مشتری‌ها پول نقد دریافت کنند؛ چراکه قرار است هر نانوا به میزان فروش خود از دولت یارانه دریافت کند. 
این سناریویی است که دولت برای جلوگیری از تخلف طراحی کرده است، متاسفانه برخورد های لازم با متخلفان صورت نمی گیرد و روزانه در بسیاری از نانوایی ها تخلف به اشکال مختلف انجام می شود و مردمی که از این موضوع شکایت می کنند، دستشان به جایی بند نیست.
برخورد های ناکافی با متخلفان نیز باعث شده است افراد متخلف هیچ ترسی از اقدامشان نداشته باشند و کار به جایی رسیده است که در برخی نانوایی ها فردی مسئولیت گرفتن کارت از مشتری و کشیدن آن بدون نشان دادن مبلغ پرداخت شده را بر عهده دارد و مشتریان بیشتر از قیمت مصوب دولتی پرداخت می شود که در همین زمینه نیازمند ورود دستگاه های قضایی و تعزیرات حکومتی است تا از پایمال شدن حق مردم جلوگیری کنند.
متاسفانه این نوع تخلف در اکثر نانوایی های تبریز مشاهده می شود و مردم چاره ای جزء پرداخت هزینه اضافی برای خرید نان ندارند.
انتهای پیام/
شغل جدید در نانوایی؛ مسئول تخلف در نانوایی های تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   مهدی علیزاده   12 ماه پیش  

واقعن جای تاسف داره وقتی چنین موضوع غیر واقعی که از حدسیات یکسری افراد بی اطلاع نشات گرفته را بعنوان خبر انتشار دادین.اگر در یک نانوایی کارتخوان توسط متصدی نانوایی استفاده میشه دلایل زیادی داره از جمله کمبود کاغذ رسید و یا اینکه متصدی در اوایل نصب کارتخوان متوجه امتناع برخی مشتریان از کارت کشیدن شده و در نهایت برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر مجبور به این کار شده.و دلایل دیگری که باید در متن کار قرار بگیری تا متوجه دلایل واقعی این اقدام بشی.بندرت میشه نانوا مبلغ اضافه تری را نسبت به میزان خرید نان از مشتری دریافت کنه چون واقعن آبروریزی این اقدام غیرقابل جبران هست.
پژوهشیار