مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

صنعت سینما مهم‌ترین عرصه جهانی کنش‌گری فرهنگی است

1401/11/18 - 09:17 - کد خبر: 86809 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: امروز صنعت فیلم و سینما مهم‌ترین، بارزترین و عمیق‌ترین عرصه در کنش‌گری فرهنگی است که با توجه به همین ویژگی بیشترین سرمایه گذاری چند دهه اخیر در جهان بر روی این صنعت صورت گرفته است.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی، شامگاه دوشنبه، 17 بهمن‌ماه، در افتتاحیه جشنواره استانی فیلم فجر آذربایجان شرقی اظهار کرد: اگر می خواهیم فرهنگ ایرانی و اسلامی خود را اشاعه و به بهترین شکل ارائه دهیم، باید بر روی صنعت سینما سرمایه گذاری جدی انجام دهیم و باید به جامعه هنری فرصت دهیم با اندیشه و هنر خود به این ساحت هنری ورود کند.
وی افزود: جامعه هنری با وجود تمام هوچی گری‌ها و حاشیه سازی های اخیر دشمنان همچنان پایبندی خود به اهداف والای اسلام و انقلاب را حفظ کرده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به رشد خوب حوزه سینمایی کشور و استان با ورود و حضور نیروهای جوان گفت: هر چند در دهه های ۵۰ و ۶۰ اقبال بالایی به سینما وجود داشت اما در سال های بعد به دلیل پیشرفت تکنولوژی این اقبال کاهش یافت که البته موضوع عدم توسعه زیرساخت های سینمایی نیز دیگر عامل مهم در کاهش این اقبال و استقبال بود و دلیل این ادعا نیز استقبال دوباره مردم پس از توسعه زیرساخت ها در سال های اخیر است.
وی گفت؛ تا پایان بهمن ماه ۱۰ سالن و تا خرداد سال آینده ۱۰ سالن دیگر به ظرفیت سینمایی فعلی استان آذربایجان شرقی افزوده می شود.
انتهای پیام/
صنعت سینما مهم‌ترین عرصه جهانی کنش‌گری فرهنگی است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار