ریشه همه ظلم‌ها «سیاست منهای خدا»ست

رئیس‌جمهور: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد هستیم

1401/11/17 - 22:53 - کد خبر: 86803 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهور ریشه همه ظلم‌ها و کشورگشایی‌ها را سیاست منهای خدا دانست و با اشاره به تلاش‌های امام راحل (ره) برای شکل‌گیری جامعه‌ای ظلم‌ناپذیر، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد هستیم.

به گزارش نصر، «سید ابراهیم رئیسی» دوشنبه شب در نشست با پیروان ادیان توحیدی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن اجلاس سران با تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: این ایام خجسته برای همه ما یادآور رشادت، ایستادگی و شجاعت و پیروزهای ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف است که مرهون بصیرت و مقاومت ملت ایران با همه گویش‌ها و ادیان و مذاهب است.
وی افزود: همه این دستاوردها متعلق به ملت است و این گام های بلندی که در سال‌های بعد از انقلاب در حوزه‌های گوناگون داریم مربوط به افتخاراتی‌ست که ملت آفرید و دفاع مقدس یکی از جلوه‌های زیبای همدلی مردم ماست که از همه شهرها و ادیان و مذاهب شهدایی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.
رئیس جمهور گفت: ما بیش از هر چیز امروز به انسجام و وحدت ملی نیاز داریم؛ امروز آنچه برای ما اهمیت دارد این است که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای ایران و ضرورت‌های کشور را ببینیم که مهم ترین آنها امید به آینده است.
رئیسی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا مردم را ناامید کند و از تحصیل علم و کسب و کار باز دارد و نمی خواهد ملت ما در یکپارچگی و انسجام به‌سر ببرد، اضافه کرد: تعامل با نخبگان و صاحبان اندیشه و اتحاد ملی زمینه لازم برای توسعه‌یافتگی را فراهم می‌کند.
وی خداپرستی را محور همه ادیان الهی دانست و افزود: تمام ادیان ابراهیمی انسان را به اخلاقمداری دعوت می کنند و توجه به خود، خدا و دیگران و گره‌گشایی از دیگران از آموزه‌های همه ادیان ابراهیمی است.
رییس جمهور گفت: اعتقاد به موعود و باور به آنچه خداوند وعده داده و همچنین اجرای عدالت در همه ادیان الهی وجود دارد و محور همه ادیان توجه به خداوند است.
آیت‌الله رییسی ادامه داد: همه ادیان ابراهیمی به مسأله خانواده و اخلاق تأکید دارند و سیاست ما بر مبنای آموزه‌های حضرت امام (ره)، پیوند سیاست با معنویت است. همه ظلم ها و کشورگشایی‌های قدرت‌طلبان محصول سیاست منهای خداست که این ظلم به جامعه بشریت را به دنبال دارد.
رییس جمهور در ادامه سخنانش گفت: امروز به محور اصول اخلاقی که ایمان است باید توجه ویژه کرد. هیچ زمان انسان مجاز نیست خدا را از یاد ببرد و اگر انسان در هر لحظه خدا را فراموش کند، انسانیت خود را از یاد می برد.
 رئیسی ادامه داد: امام راحل (ره) ۴۴ سال پیش پرچم عدالت را برافراشت تا جامعه‌ای پرورش یابد که نه ظلم کند و نه زیر بار ظلم برود. مستکبران نمی خواهند این جامعه شکل بگیرد و با تهدید، ترور، تحریم و فتنه‌هایی که برپا کردند تلاش کردند مانع شکل گیری نظام اسلامی شوند اما جامعه اسلامی ایران شکل گرفت.
رییس جمهور با بیان اینکه برای تشکیل ایران قوی باید تلاش کرد، متذکر شد: امروز نمادهایی که برای پیشرفت ایران داریم قابل توجه است.
رییسی مهمترین ظرفیت کشور را منابع نیروی انسانی عنوان کرد.
انتهای پیام/
رئیس‌جمهور: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد هستیم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار