فرمانده لشکر عملیاتی ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان:

محدودیتی در اعزام نیرو و ارایه خدمات در مناطق زلزله زده خوی نداریم

1401/11/17 - 20:21 - کد خبر: 86797 نسخه چاپی

نصر: فرمانده لشکر عملیاتی ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان با بیان اینکه تمام یگان های این لشکر به صورت مستمر در مناطق زلزله زده خوی درگیر هستند، گفت: محدودیتی در اعزام نیرو و همچنین ارایه خدمات به مردم زلزله زده در این مناطق نداریم.

به گزارش نصر، امیرسرتیپ امیرحسین شفیعی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: یگان های این لشکر پس از اطلاع رسانی از سوی ستاد کل، بلافاصله به منطقه اعزام شدند و لشکر ۲۱ حمزه یکی از اولین نیروهای حاضر در منطقه بود و حضور آنها به مردم زلزله زده دلگرمی داد.
وی اضافه کرد: طبق طرح های از پیش تعیین شده، یگان های لشکر ۲۱ حمزه، داشته ها و امکانات خود را به منطقه ارسال کرده و بر اساس وظیفه ذاتی، بلافاصله نسبت به تامین امنیت در مناطق زلزله زده اقدام کرد تا قوت قلبی برای زلزله زده ها باشد، در اقدام بعدی، نیازهای مردم از جمله وسایل گرمایشی از سوی یگان های مستقر در منطقه جمع بندی و به پادگان خوی ارسال شد و پس از تامین از طریق هلال احمر در اختیار اهالی قرار گرفت.
امیر شفیعی ادامه داد: از دیگر اقدامات مهمی که توسط یگان های این لشکر در منطقه صورت گرفت، ایجاد بیمارستان صحرایی در منطقه و بکارگیری پزشکان مجرب و متخصص در این بیمارستان است طوری که اکنون هشت تیم با امکانات کامل در منطقه حضور دارند.
وی با بیان اینکه، پای کار آوردن امکانات پزشکی در منطقه زلزله زده در کمتر از یک ساعت اقدام بسیار بزرگی است، گفت: ایجاد اتاق عمل سیار، اعزام آمبولانس، اعزام ماشین آلات راهداری و آوار برداری از دیگر اقدامات ارتش از زمان حضور در مناطق زلزله زده است.

روزانه پنج هزار وعده غذای گرم بین زلزله زدگان توزیع می شود
وی همچنین از پخت و توزیع روزانه پنج هزار پرس غذای گرم در بین زلزله زدگان خبرداد و گفت: تامین و تهیه آب شرب مصرفی به صورت یک بار مصرف و تانکر و توزیع نان تازه که توسط نانوایی سیار ارتش در منطقه پخت می شود از سایر اقدامات ارتش در این مناطق است.
فرمانده لشکر عملیاتی ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان گفت: دیدگاه ارتش، سیستمی و کلان نگر است از همین رو، ارتش تا روزی که نیاز باشد در منطقه زلزله زده حضور مستمر خواهد داشت و در راستای تامین مایحتاج مردم، در حد توان خود تلاش خواهد کرد.
امیر شفیعی افزود: ارتش و نیروهای مسلح، تا پایان حالت بحران در مناطق زلزله زده در کنار مردم بوده و همه امکانات و تجهیزات ارتش در اختیار مردم است و در حال حاضر، تعدادی از زلزله زده ها، در مهمانسرای تبریز اسکان یافته اند و حتی چادرهای عملیاتی ارتش نیز در اختیار زلزله زده ها قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه کار جهادی برای ارتش تکلیفی از سوی مقام معظم رهبری است، گفت: کنترل بحران و حضور به موقع در مناطق آسیب دیده، نقاط قوت ارتش در مواقع بحرانی است و در زلزله خوی نیز این آمادگی در حد بالا بود و خود را نشان داد و رضایت مردم، گواهی بر این ادعاست.
امیر شفیعی اضافه کرد: اگر داشته ها و امکانات ارتش در شب حادثه در صحنه نبود خیلی ها آسیب های خارج از زلزله می دیدند، ارتش با تامین به موقع امنیت در منطقه، به مردم قوت قلب داد و متاثر از جوسازی و تخریب رسانه های بیگانه در این زمینه نبوده و نخواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه پیروی از منویات رهبری در همه امور، مشکلات را حل می کند، خاطر نشان کرد: ۵۱ روستا تحت کنترل و امدادرسانی از سوی ارتش است و ارتش تا حد مقدور نسبت به تامین مایحتاج مردم اقدام می کند و نیروهای این لشکر و پرسنل بازنشسته نیز کمک های قابل ملاحظه ای تهیه کرده اند که به منطقه ارسال می شود.
در زلزله ۵.۹ ریشتری خوی، ۸۱۶ مصدوم و سه نفر فوت شدند.
انتهای پیام/
محدودیتی در اعزام نیرو و ارایه خدمات در مناطق زلزله زده خوی نداریم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار