فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان تاکید کرد؛ 

ارتش تا آخر کنار مردم زلزله زده خوی خواهد ماند 

1401/11/17 - 19:44 - کد خبر: 86792 نسخه چاپی

نصر: ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل تاکید کرد: ارتش تا هر زمانی که لازم باشد در کنار مردم زلزله زده خوی خواهد ماند تا قوت قلب مردم شده و در راستای تامین مایحتاج مردم انجام وظیفه کند. 

به گزارش نصر، امیر سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های آذربایجان شرقی، ضمن تشریح اقدامات ارتش در امدادرسانی به زلزله زدگان خوی، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به طرح‌های آماده و تجارب قبلی جود در مدیریت بحران زلزله سال‌های گذشته، بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه در خوی گردان‌های بلیّات و امدادی خود را به مناطق مختلف خوی و مرکز وقوع زلزله اعزام کرد. 
وی افزود: با دستور سلسله مراتب فرماندهی ارتش، یگان‌های مستقر در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برای امدادرسانی به مردم حادثه دیده خوی وارد منطقه شدند و تیپ 321 متحرک هجومی مرند به عنوان نزدیک‌ترین یگان ارتش به خوی، در ساعت اول حادثه به کمک مردم عزیز خوی شتافت. 
این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: تیپ‌های مستقر در مرند، سلماس، قوشچی و گردان بهداشت، درمان و امداد مراغه بلافاصله پس از وقوع زلزله به منطقه اعزام شدند و به دیگر یگان‌های ارتش در منطقه فرمان آماده باش توسط سلسله مراتب فرماندهی صادر شد. 
امیر سرتیپ شفیعی تاکید کرد: ارتش همه امکانات خود را در خدمت مردم حادثه دیده خوی قرار داده است تا قوت قلب این مردم عزیز باشد. 
وی ادامه داد: نیروهای ارتش از شب اول حادثه چادر، وسایل گرمایش و غذای گرم را برای حادثه دیدگان از لزله خوی فراهم کردند و حتی چادرهای عملیاتی ارتش در اختیار زلزله زدگان عزیز قرار گرفت. 
فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان از ایجاد بیمارستان صحرایی ارتش در خوی خبر داد و افزود: بیمارستان‌های منطقه‌ای ارتش در تبریز و ارومیه و گردان بهداشت و درمان مراغه همان شب با ایجاد بیمارستان و اتاق عمل صحرایی در خوی مستقر شدند و آمبولانس‌های لازم به همراه نفرات متخصص و تجهیزات کافی در منطقه حاضر شدند. 
امیر سرتیپ شفیعی اضافه کرد: تجهیزات مهندسی سنگین ارتش هم در اولین ساعات زلزله خوی به این منطقه اعزام شدند. 
وی همچنین از تامین سه وعده غذای گرم برای زلزله زدگان خوی خبر داد و گفت: پخت و توزیع روزانه نان و غذای گرم در مناطقی که تحت مدیریت ارتش قرار دارد انجام می‌شود. همچنین نیازمندی‌های آب آشامیدنی و بهداشتی مردم نیز با توزیع آب معدنی و توسط تانکرهای ارتش به صورت روزانه تامین می‌شود. 
فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان تاکید کرد: ارتش تا هر زمانی که لازم باشد در کنار مردم زلزله زده خوی خواهد ماند تا قوت قلب مردم شده و در راستای تامین مایحتاج مردم انجام وظیفه کند. 
امیر سرتیپ شفیعی همچنین از پیش‌بینی نیازهای کودکان مناطق زلزله زده هم خبر داد و گفت: ما برای تامین امنیت روانی کودکان هم نگرانی داشتیم و بر همین اساس اکیپ‌های روانشناسی کودک و نوجوان را هم به مناطق زلزله زده خوی اعزام کردیم تا کودکان عزیز ما در آرامش باشند. 


وی تاکید کرد: ما تا آخر در کنار مردم هستیم تا وظیفه شرعی، اخلاقی و سربازی خودمان را انجام بدهیم. 
ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذربایجان شرقی با بیان اینکه محدودیتی در اعزام نیروهای امدادی و درمانی به مناطق زلزله زده خوی نداریم، گفت: بسیاری از ایثارگری‌ها و خدمات همرزمان ما در ارتش ناگفته مانده و خواهد ماند، چرا که کار برای رضایت خداوند و با روحیه جهادی نیاز چندانی به تبلیغات ندارد و چه دوربین باشد و چه نباشد ارتش به رسالت خود در خدمت به مردم عزیز پایبند است. 
امیر سرتیپ شفیعی با بیان اینکه اقدامات انجام شده اولیه و در جهت کنترل بحران بود، افزود: همه مردم و نیروهای مسلح و امدادی در زلزله خوی پای کار آمدند تا بحران مدیریت شود، اما کار اصلی دولت محترم برای بازسازی مناطق آسیب دیده در پیش است و حتماً دولت با برنامه‌ریزی دقیق و سریع نسبت به بازسازی روستاها و شهرهای آسیب دیده از زمین لرزه خوی گام‌های بزرگی خواهد برداشت. 
وی در پایان از جمع آوری کمک‌های کارکنان، بازنشستگان و خانواده‌های یگان‌های ارتش به زلزله زدگان خوی خبر داد و افزود: یک محموله بزرگ کمک‌های خانواده‌های ارتشی حامل برنج، نان، آب، خرما، پتو و سایر مایحتاج اولیه به مناطق زلزله زده خوی ارسال می‌شود. 
انتهای پیام/
ارتش تا آخر کنار مردم زلزله زده خوی خواهد ماند  محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار