عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:

لزوم تامین انرژی پیش از واحدسازی در شهرک های صنعتی/ تاثیر گذاری آذربایجان شرقی در اقتصاد منطقه با ۶۰۰ همت سرمایه گذاری

1401/11/17 - 16:52 - کد خبر: 86785 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم بسترسازی و ایجاد زیرساخت مناطق صنعتی توسط بهش دولتی، افزود: نباید تکلیفی را به دوش بگیریم که از عهده اجرای آن بر نمی اییم، تامین انرژی برای واحدهای صنعتی به عهده دولت است پس نباید واحدسازی به اندازه انجام شود که نتوان پاسخگوی نیازهای آنها بود.

به گزارش نصر، علی آقامحمدی در آیین بهره برداری از  ۲۱۰ پروژه صنعتی و معدنی با اعتبار بالغ بر ۳هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی ۴۳۰۰ نفر و همچنین افتتاح ۴۴ پروژه زیرساختی و زیربنایی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجلن شرقی با اعتبار بالغ بر ۲۷۱ میلیارد تومان بمناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،  با اشاره به اینکه بخش خصوصی نقش مهمی در تسهیل مشکلات اقتصادی کشور دارد، گفت: توانمندی های بخش خصوصی و ایجاد و راه اندازی زنجیره های تولید راه حلی برای رفع مشکلات موجود است.
وی با نقد مقایسه های صورت گرفته شرایط اقتصادی و سیاسی کشور فعای با سال های پیش از انقلاب، افزود: این مقایسه نسجیده و بی نتیجه است.
وی اضافه کرد: اگر توانمندی داخلی در کشور وجود ندارد پس چگونه به دستاورد مهم طراحی و تولید پهبادهای مختلف رسیده ایم، تولیدات داخلی نشان دهنده توانایی بالای کشور در عرصه های مختلاف است اما انچه که ما را با مشکلات کنونی مواجه کرده است، جزیره ای عمل کردن است‌.
 رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نبود زنجیره های درست و دقیق تولید و صنعت، گفت: برای حل این مشکلات همفکری و برگزاری نشست های تخصصی بین فعالان رشته های مختلف صنعتی و تولیدی نیاز است.
وی با اشاره به اینکه برای تاثیرگذاری آذربایجان شرقی در اقتصاد منطقه و کشور سالانه به ۶۰۰ همت سرمایه گذاری نیاز است، افزود:  آذربایجان شرقی و تبریز به عنوان یکی از مناطق بااستعداد و دارای بخش خصوصی قوی در زمینه های مختلف باید از ظرفیت های خود برای رفع مشکلات اقتصادی منطقه و کشور استفاده کند.
وی اضافه کرد: اگر سالانه در آذربایجان شرقی به همین میزان سرمایه گذاری در زمینه های مختلف به انجام برسد بدین معنی است که باید از سال آینده به همین میزان طرح و پروژه کلنگ زنی شود که در غیر این صورت عقب ماندگی ها روی هم انباشته شده و قابل جبران نخواهد بود.
آقامحمدی با اشاره به اهمیت ایجاد منطقه مشترک تبادل بین  آذربایجان شرقی با کشورهای همسایه و منطقه،گفت:  ایجاد و راه اندازی دروازه های مشترک با ترکیه در مرز بازرگان و نیز شهرک های سرمایه گذاری در طرفین مرزها را یکی از راهکارهای مهم و اصلی برای گسترش تبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه دانست.
وی با بیان اینکه حمایت از تولید را بهترین راهکار در برابر تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان، افزود: در حال حاضر موانعی بر سر راه تولید است که از ساختار اداری غیرتولیدی نشأت می‌گیرد و باید با تغییر برخورد مقامات با تولیدگران این روابط بر مبنای پشتیبانی همه جانبه استوار شود.
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم بسترسازی و ایجاد زیرساخت مناطق صنعتی توسط بهش دولتی، افزود: نباید تکلیفی را به دوش بگیریم که از عهده اجرای آن بر نمی اییم، تامین انرژی برای واحدهای صنعتی به عهده دولت است پس نباید واحدسازی به اندازه انجام شود که نتوان پاسخگوی نیازهای آنها بود.
انتهای پیام/
لزوم تامین انرژی پیش از واحدسازی در شهرک های صنعتی/ تاثیر گذاری آذربایجان شرقی در اقتصاد منطقه با ۶۰۰ همت سرمایه گذاری گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار