رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبر داد؛

بی مهری در تامین انرژی واحدهای تولیدی / لزوم اصلاح قوانین به نفع تولید 

1401/11/17 - 18:32 - کد خبر: 86737 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با انتقاد از قطعی برق واحدهای تولیدی استان در فصول زمستان و تابستان، گفت: طبق قانون، آخرین جایی که انرژی آن بایستی قطع شود، حوزه تولید است که متاسفانه واحدهای تولیدی استان طی ۱۵ سال گذشته در تامین برق مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

به گزارش نصر، صابر پرنیان، در آیین افتتاح ۲۱۰ پروژه صنعتی و معدنی در آذربایجان شرقی و ۴۴ پروژه زیرساختی و زیربنایی شهرک صنعتی آخولا، با اشاره به جایگاه سوم آذربایجان شرقی در کشور در ایجاد واحدهای صنعتی، گفت:  طرح‌های افتتاح شده قدمی برای تکمیل زنجیره‌های تولید در صنعت بوده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه معدن، افزود: از اول مهر ماه سالجاری تاکنون، ۱۰۰ معدن راکد سلب صلاحیت شده‌اند.
وی با بیان اینکه در راستای برداشتن گام های بلند توسعه در صنعت و معدن و ارتباطات بین المللی، طی یک سال گذشته ۲۴ رویداد مهم از جمله پذیرش هیات تجاری، نشست با سفرا با حضور استاندار محترم داشتیم، افزود: برای یک‌ خیز بلند در عرصه صادرات برنامه ریزی می کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، با اشاره به مشکلات تامین تسهیلات برای سرمایه گذاران، ادامه داد: قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تمام شده برای واحدهای تولیدی پنج برابر شده اما میزان تسهیلات بانکی نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است.
وی اضافه کرد: واحدهای صنعتی مشکل تامین مواد اولیه دارند، مواد اولیه در بازار آزاد به وفور وجود دارد اما تامین آن از طریق بورس به سختی انجام می‌گیرد.
وی با انتقاد از قطعی برق واحدهای تولیدی استان در فصول زمستان و تابستان، گفت: طبق قانون، آخرین جایی که انرژی آن بایستی قطع شود، حوزه تولید است که متاسفانه واحدهای تولیدی استان طی ۱۵ سال گذشته در تامین برق مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.
پرنیان با بیان اینکه استان با صدور ۲هزار مجوز سرمایه گذاری طی یک سال گذشته، رتبه دوم را کسب کرده است، گفت: این میزان سرمایه گذاری نشان از علاقه مردم استان به کار، تولید، سرمایه‌گذاری مولد و اشتغال است.
وی در انتها خاطرنشان کرد: میل به سرمایه گذاری در استان بالاست و دو هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در حال اجرا داریم که ۹۰۰ واحد آن بیش از  ۶۰ درصد پیشرفت توسعه دارند.
پرنیان با اشاره به اینکه در حوزه صنایع غذایی، فولاد و لوازم الکتریکی، آذربایجان شرقی جایگاه  اول در کشور را دارد، ادامه داد: قانون باید به نفع تولید اصلاح شود، در قانون جدید دایره قاچاق افزایش یافته است و همچنین قانون واردات ماشین الات با ارزش افزوده، کاری زد تولید است و باید اصلاح شود.
انتهای پیام/
بی مهری در تامین انرژی واحدهای تولیدی / لزوم اصلاح قوانین به نفع تولید  گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار