معاون وزیر نیرو؛

سه هزار و ۸۰۰ مگاوات در مصرف برق کشور صرفه‌جویی شد

1398/09/14 - 15:26 - کد خبر: 8672 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: امسال نسبت به سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ مگاوات در مصرف برق کشور صرفه‌جویی شده‌ است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، همایون حائری روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی افزود: در بعد ملی و در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، مدیریت مصرف برق در دستور کار قرار گرفت و در دو سال قبل ۵.۲ درصد رشد مصرف پیک (اوج مصرف) را در کشور داشتیم که این رقم در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ به یک درصد رسید.

 وی گفت: این درصد یعنی اینکه از طرف مصرف کننده سه هزار و ۸۰۰ مگاوات صرفه‌جویی مصرف انرژی را داشته‌ایم که اگر این رقم را به بخش تولید منتقل کنیم به عدد پنج هزار مگاوات می‌رسد.

وی افزود: تلفات برق در کشور سال ۱۳۹۰ حدود ۱۶ درصد بود که در حال حاضر به ۹ درصد کاهش یافته و میزان تلفات انرژی برق در خراسان جنوبی هفت درصد است.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: در کنار گذر عمر انسان‌ها یک قطار اثرگذاری و توسعه هم است و در شرایطی قرار داریم که دشمنان به دنبال اختلال و توطئه در کشور ما هستند لذا بیش از هر زمان دیگری کشور ما نیازمند توسعه و ترقی است.

وی گفت: نیروی انسانی متخصص یک ظرفیت و تکیه‌گاه است که می‌تواند روند توسعه را رقم بزند و مدیریت مصرف انرژی ضروری است چرا که نگاه بهره‌برداری اقتصادی و مقاومت اقتصادی به این موضوع است.

حائری اظهار داشت: ما جزو چهار کشور سازنده نیروگاه در جهان هستیم که در این خصوص ۸۲ هزار مگاوات هم ظرفیت وصل شده است و هر سال به دنبال افزایش این مقدار هستیم.

وی افزود: هدف ما این است که ارزش افزوده ایجاد و ظرفیت‌های خالی را تبدیل به فرآیند کار کنیم و در جایی که مصرف غیرمنطقی داشته‌ باشیم آن را تبدیل به ارزش افزوده کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه سال آینده بخش سوم پروژه مدیریت مصرف با همکاری مردم آغاز می‌شود گفت: باید در این طرح با تعاملات اجتماعی بیشتر با مردم بیش از گذشته ارتقا داشته‌ باشیم.

وی اضافه کرد: استان پهناور خراسان جنوبی به ظرفیت سازی بالایی نیاز دارد و نیاز است که چرخ صنایع در این استان بیشتر بچرخد و شرایطی ایجاد کنیم که سرمایه‌گذاران بیشتری در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

حائری گفت: تلاش خواهیم کرد در خراسان جنوبی هر جا که نیاز باشد زیرساخت‌های برق را تامین کنیم تا صنایع بیشتری در این منطقه احداث و باعث رشد اقتصاد و اشتغال شود.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه اقدامات خوبی در چند سال گذشته در شرکت برق خراسان جنوبی انجام شده‌ است افزود: در زمینه مدت زمان خاموشی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با وجود پهناور بودن این استان پیشتاز بوده‌ است.

وی گفت: مدیر جدید شرکت توزیع برق خراسان جنوبی از طریق فراخوان انتخاب شد و طراحی فراخوان به همت مقام عالی وزارت نشان دهنده شایسته سالاری در بدنه سیستم اداری است.

وی اظهار داشت: باید با تمرکز بر نیروی انسانی در برخی دیگر از استان‌ها هم ظرفیت‌سازی کنیم تا به اهداف مدنظر برسیم.

در این آیین از خدمات محمدابراهیم شرکا قدردانی و مهدی دادگر به عنوان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی معرفی شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین امروز (پنجشنبه) با استاندار خراسان جنوبی دیدار و گفت و گو  کرد.

انتهای پیام/

سه هزار و ۸۰۰ مگاوات در مصرف برق کشور صرفه‌جویی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار