خبر/

پنج محموله کمک‌ های مردمی آذربایجان‌شرقی به مناطق زلزله‌زده خوی ارسال شد

1401/11/14 - 23:24 - کد خبر: 86657 نسخه چاپی

نصر: معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از ارسال تعداد پنج محموله از کمک‌های مردمی‌ این استان به مناطق زلزله زده شهرستان خوی خبر داد.

به گزارش نصر، علی شهودی روز جمعه در گفت وگویی افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در ۵۳ نقطه از شهرهای مختلف اقدام به برپایی ایستگاه‌های جمع آوری کمک های مردمی‌کردند که با هماهنگی داوطلبان و روسای شعب، اقلام جمع آوری شده به صورت منظم بارگیری و به ستاد امدادرسانی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی ارسال شد.
وی با قدردانی از مردم نوع دوست، خیرین و حامیان جمعیت علال احمر در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در راستای اجرای پویش مهر تابان در حمایت از مردم زلزله زده شهرستان خوی و برپایی چادرهای جمع آوری کمک‌های مردمی‌ توسط جمعیت هلال احمر، مردم تبریز، هیات های امنای مساجد و مدیران کارخانجات با هماهنگی مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی کمک‌های غیر نقدی خود به آسیب دیدگان زلزله خوی جهت ارسال به مناطق حادثه دیده، به معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر تحویل دادند.
شهودی افزود: این کمک ها شامل یک کامیون انواع بیسکویت و کیک، یک وانت بار پنیر و کره، یک کامیون پوشاک، البسه، کفش، بخاری برقی، آب معدنی، کنسروجات و روغن نباتی است که از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین پایگاه های مقاومت بسیج تبریز به مناطق زلزله زده ارسال شد.
وی ادامه داد: یک کامیون اقلام متفرقه جمع آوری شده توسط معاونت داوطلبان و شعبه تبریز و یک وانت بار حامل ۱۵۰ کیلوگرم شیرینی اهدایی نیز پس از بار گیری به ستاد امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی تحویل شد.
زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌ غربی را لرزاند.
در پی این زلزله بسیاری از منازل مسکونی تخریب و خسارت زیادی به اماکن مختلف وارد شد و در جریان آن ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق به استعداد ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفتند.
انتهای پیام/
پنج محموله کمک‌ های مردمی آذربایجان‌شرقی به مناطق زلزله‌زده خوی ارسال شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار