با حضور استاندار آذربایجان شرقی؛

دو پروژه آبی و عمرانی شهرستان خداآفرین افتتاح شد

1401/11/14 - 11:54 - کد خبر: 86633 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: دو پروژه آبی و عمرانی شهرستان خداآفرین با اعتباری بالغ بر ١٠٠ میلیارد تومان با حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نصر، «یوسف غفارزاده» در آئین افتتاح این پروژه که با حضور استاندار آذربایجان شرقی، نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند و جمعی از مسئولان منطقه برگزار شد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای ابراهیم سمیع که در نقطه صفر مرزی ارس قرار دارد ۷۵۰ هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل و میزان تولید در هر هکتار از ۱.۵ به ۸ تن می‌رسد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به روستای ابراهیم سمیع از ۱۵ سال پیش آغاز شده بود، گفت: بهره‌برداری این پروژه، کشاورزی منطقه را رونق داده و منجر به افزایش تولید و درآمدزایی کشاورزان می‌شود.
به گفته وی، در اجرای این پروژه زمینه اشتغال ۶٠٠ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.
غفارزاده همچنین با اشاره به پروژه عمرانی این شرکت، ادامه داد: پروژه دیگر هم در منطقه مرزی خداآفرین قرار دارد که در ذیل پروژه آبرسانی به روستاهای این شهرستان، حدود ۷ کیلومتر راه و بیش از ۵۰۰ متر تونل را برای تسهیل تردد مردم منطقه احداث شده است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در پایان افزود: این پروژه‌ها با تلاش مجموعه همکاران شرکت آب منطقه‌ای استان، استانداری و وزارت نیرو برای دهه فجر امسال آماده بهره برداری شده است.
غفارزاده ادامه داد: ان‌شاءالله در طی دو سال آینده همه طرح‌های نیمه تمام استان در حوزه آب به پایان می رسد.
این گزارش می‌افزاید، شرکت‌ آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در دهه فجر امسال هفت پروژه بزرگ آبی را در ۵ شهرستان استان افتتاح خواهد کرد
انتهای پیام/
دو پروژه آبی و عمرانی شهرستان خداآفرین افتتاح شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار