خبر/

۷۰۰ میلیارد تومان طرح عمرانی خدماتی در آذربایجان شرقی افتتاح شد

1401/11/13 - 21:39 - کد خبر: 86621 نسخه چاپی

نصر: در دومین روز از دهه فجر طرح های عمرانی و خدماتی در آذربایجان شرقی با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان بهره برداری شد.

به گزارش نصر، طرح پمپاژ روستای ابراهیم‌سمیع در شهرستان خداآفرین پس از ۱۴ سال امروز با حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.
ارزش روز این طرح ۲۵۰ میلیارد تومان است و با بهره‌برداری از آن امکان آبیاری ۷۰۰ هکتار از اراضی منطقه فراهم شده و میزان تولید در هر هکتار از ۱.۵ به هشت تن می‌رسد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین در سفر به شهرستان خداآفرین، تونل‌ها و جاده‌های دسترسی سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی را با ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح کرد.
همچنین هفت باب مدرسه تازه‌ساخت با افتتاح نمادین یک مدرسه ۶ کلاسه توسط استاندار آذربایجان شرقی در شهرستان خداآفرین به بهره‌برداری رسید.
سه طرح عمرانی، کشاورزی و ورزشی هم در مراغه افتتاح شد.
پارک قزل ارسلان به وسعت سه هکتار، گلخانه تولید محصولات کشاورزی و زمین چمن هنرستان فنی مراغه طرحهایی بود که با هزینه ۶ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری رسید.
در شهرستان شبستر از طرح های آسفالت خیابان و راه ورودی روستای زیناب با هزینه پنج میلیارد تومان بهره برداری شد.
همچنین طرحهای شهرداری شبستر شامل فاز اول سامانه پایش تصویری و نظارتی، آسفالت معابر و خیابانها، برج پرچم ۴۰ متری در میدان مفاخر این شهر و خودرو حمل گوشت یخچال دار کشتارگاه شهرداری شبستر با هزینه ای افزون بر ۱۴ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.
در اهر دو مدرسه ابتدایی در روستاهای پسته بیگ و مرده کتان و سر درب ورودی گلزار مطهر شهدای شهرستان در مجموع با دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.
مدرسه شهدای روستای علی آباد هشترود هم با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان تعمیر و تجهیز و نوسازی شد.
به مناسبت دهه فجر امسال سه هزار و ۳۰۴ طرح با سرمایه گذاری ۱۳ هزار ۷۹۹ میلیارد تومان و ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو در استان افتتاح می شود.

برگزاری مراسم میهمانی لاله ها در آذربایجان شرقی
در دومین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر، مردم مناطق مختلف آذربایجان شرقی به میهمانی لاله ها رفتند و یاد شهدا را گرامی داشتند.
خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و دیگر قشرهای مردم و مسئولان با شاخه های گل در گلزار شهدای سراسر استان حاضر شده و مزار شهدا را شستشو داده و عطر افشانی کردند.
انتهای پیام/
۷۰۰ میلیارد تومان طرح عمرانی خدماتی در آذربایجان شرقی افتتاح شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار