خبر/

اعدام مرد تبریزی که پسرخاله خود را به قتل رسانده بود

1401/11/13 - 15:38 - کد خبر: 86606 نسخه چاپی

نصر: مردی که ششم اردیبهشت ماه سال گذشته پسرخاله خود را به قتل رسانده و جنازه را مخفی نموده بود، در شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی به قصاص محکوم و این حکم صبح روز گذشته در زندان مرکزی تبریز اجرا شد.

به گزارش نصر، رسیدگی به این پرونده از ششم اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد؛ روزی که خانواده ای با مراجعه به پلیس آگاهی، مفقودی پدر خود را به پلیس اعلام کردند و این در حالی بود که تنها دو روز بعد از اعلام این مفقودی، پیکر بی جان و غرق در خون پدر خانواده از زیر آوار سنگ در باغ شخصی اش در یکی از روستاهای شهرستان اسکو پیدا شد.
با پیدا شدن جسد مرد میانسال، پرونده وارد مرحله جدیدی از تحقیقات شد. کارآگاهان برای حل این معمای جنایی تحقیقات خود را آغاز و در وهله اول به پسرخاله مقتول مظنون شدند و وی را چندین بار تحت بازجویی قرار دادند که در تمامی مراحل، وی هرگونه نقش خود و حتی حضور خود در روستا را در روز فوت مقتول انکار نمود.

اعتراف متهم
کارآگاهان با تحقیقات بیشتر توانستند مستنداتی بر علیه متهم و تمام اظهارات وی به دست بیاورند. همچنین همسر متهم وقتی مقابل کارآگاهان قرار گرفت این گونه اظهارات خود را به مامورین گفت: "در روز حادثه بنده به اتفاق همسرم با خودروی پراید جهت کار در باغ به روستا رفتیم، بعد از رسیدن و شروع به کار، همسرم برای درست کردن چای رفت که آب بیاورد. بعد از مدتی با عصبانیت برگشت و گفت بیا برویم، علت را پرسیدم گفت که پسرخاله اش محمود نگذاشته آب بردارد و به شوهرم گفته شما حق ندارید آب ببرید. شوهرم در ادامه گفت ؛ بین آنها درگیری به وجود آمده و با چوب به یکدیگر ضرباتی را وارد کرده اند  و چون مرحوم دست بردار نبوده شوهرم با یک چوب به سرش ضربه زده و باعث فوت او شده است و جسد او را در باغ خودش پنهان کرده است."
متهم این بار وقتی مقابل کارآگاهان قرار گرفت و با مستندات کارآگاهان روبرو شد، لب به اعتراف گشود و گفت: "روز دوشنبه رفته بودم با همسرم به باغ، من دو تا دبه برداشتم که بروم و آب بیاورم؛ ناگهان محمود را دیدم که یک چوب در دستش بود و به من حمله کرد و به روح پدرم و نیز همسر و دخترانم فحاشی می کرد که من هم از خودم دفاع کردم و یک چوب بزرگ برداشتم و یک ضربه به سرش زدم؛ که وقتی به زمین افتاد فهمیدم فوت کرده و با کمربند خودش وی را روی زمین کشیدم. کمربند را به گردنش انداختم و به جلوی دیوار کشیدم و آنجا دفن کردم."

صدور حکم قصاص
با اظهارات متهم و اقرار وی به قتل، پرونده با صدور کیفرخواست از دادسرا به شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی ارسال و جلسه رسیدگی به اتهام این مرد میانسال برگزار می شود که در آن جلسه اولیای دم مقتول درخواست قصاص را از دادگاه می نمایند.
قضات شعبه اول دادگاه کیفری یک استان با توجه به اوراق و محتویات پرونده، تحققیات پلیس آگاهی و شعبه بازپرسی، کیفرخواست دادسرا، شکایت اولیاءدم مقتول و مطالبه قصاص از ناحیه ایشان و نیز اعتراف متهم در بازجوئی ها در پلیس آگاهی و شعبه بازپرسی مبنی بر ارتکاب قتل، حکم به قصاص نفس متهم صادر می نمایند که این حکم صبح دیروز درمحوطه زندان مرکزی تبریز به اجرا درآمد.
انتهای پیام/
اعدام مرد تبریزی که پسرخاله خود را به قتل رسانده بود پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار