معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی؛

دولت ۳۰۰ میلیارد ریال به شهرهای زلزله زده آذربایجان غربی کمک کرد

1401/11/12 - 20:18 - کد خبر: 86551 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از اختصاص کمک ۳۰۰ میلیارد ریالی دولت به شهرداری شهرهای زلزله‌زده خوی، فیرورق و دیزج خبر داد.

به گزارش نصر، یاسر رهبردین عصر چهارشنبه در گفت وگو اظهار کرد: ابن کمک با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی و تلاش وزیر کشور و مساعدت دولت به صورت نقدی برای انجام بهتر خدمات حوزه مدیریت شهری اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه از این میزان کمک نقدی سهم شهرداری خوی ۲۰۰ میلیارد ریال است، افزود: به شهرداری های فیرورق و دیزج نیز هر کدام ۵۰ میلیارد ریال کمک نقدی از سوی دولت سیزدهم پرداخت شده است.
رهبردبن با اشاره به اینکه این کمک نقدی دولت برای توسعه زیرساخت‌ها، امور زیربنایی و بهبود مدیریت شهری در شهرهای مذکور در نظر گرفته شده است، گفت: شهرهای خوی، فیرورق و دیزج در جربان زلزله‌های ۱۳ مهر، ۲۸ دی و هشتم بهمن دچار خسارت‌های زیادی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه کمک دولت به شهرداری های مذکور اقدامی کم سابقه و در جهت تسریع در انجام خدمات حوزه مدیریت شهری است، ادامه داد: امیدواریم شهرداری‌ها با استفاده از کمک‌های دولت بتوانند شرایط بهتری در امر خدمات رسانی در این شهرها به مردم داشته باشند.
وی با تقدیر از پیگیری و رایزنی های استاندار آذربایجان غربی برای جذب اعتبارات دولتی برای کمک به شهرداری شهرهای زلزله زده شهرستان خوی، یادآور شد: در اثر زلزله های اخیر خسارت زیادی به اماکن شهری و روستایی و امور زیرساختی و مدیریت شهری منطقه وارد شده است.
زلزله‌ای به بزرگی ۵/۹ ریشتر ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند ‌و خسارت زیادی به بار آورد در جریان این زمین لرزه یه نفر جان باختند و حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر هم مصدوم شدند و به اماکن مسکونی شهری و روستایی نیز خسارت‌های زیادی وارد شده است.
انتهای پیام/
دولت ۳۰۰ میلیارد ریال به شهرهای زلزله زده آذربایجان غربی کمک کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار