نماینده مردم تبریز درمجلس :

تلاش رژیم اشغالگر قدس برای بر هم زدن روابط همسایگی ایران

1401/11/12 - 16:57 - کد خبر: 86540 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روشنگری مسئولان در حادثه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان ومحکوم کردن آن گفت: رژیم اشغالگر قدس از سالهای قبل هم برای بر هم زدن روابط خوب همسایگی ما تلاش می کرد و در این حادثه هم برای تحقق این هدف خود، دست به کار شد.

به گزارش به گزارش نصر، سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی میهمان برنامه جام انقلاب از رادیو انقلاب بود و درباره دستاورد‌های انقلاب اسلامی و برخی شبهات مطرح شده درباره انقلاب اسلامی گفتگو کرد.
مشروح این گفتگو را در ادامه می‌بینید:
سوال: هدف این برنامه پاسخ گویی به برخی از شبهاتی است که پیرامون بحث انقلاب اسلامی مطرح می‌شود، من می‌خواستم یک مقدمه‌ای را با هم داشته باشیم در خصوص بحث تفاوت‌های جمهوری اسلامی با رژیم پهلوی در خصوص بحث ساختار قدرت و بحث فساد، خیلی‌ها معتقدند که اگر در رژیم گذشته فساد وجود داشت در سال‌های گذشته هم ما شاهد فساد و تخلفاتی بودیم از سوی برخی از دولتمردان که باعث شد به نوعی دلسردی‌هایی بین مردم ایجاد شود. من با این سوال می‌خواستم وقت شما را بگیرم و نظر شما را جویا شوم و یک سوالی هم در ادامه داشتم.
میرتاج الدینی: اولین نکته این است در این نوع مقایسه ها، مقایسه بین سران حاکم بر جامعه باید صورت بگیرد و اصل مشخصه یک نظام سیاسی رهبران و حاکمان اصلی این نظام است که رفتار آن‌ها و برخورد آن‌ها ملاک اصلی است. اگرچه از نظر شخصیت معنوی نمی‌شود امام را یا مقام معظم رهبری را با سران رژیم طاغوتی مقایسه کرد، اما این سوال از بحث فساد و این که فساد در نظام را شما مطرح کردید خیلی من مقایسه روشن و شفافی را می‌خواهم عرض کنم، رژیم طاغوت شاه در راس این نظام بود که بیشترین فساد را چه فساد اقتصادی و چه در زمینه‌های دیگر ما این را در تاریخ شاهد هستیم، نمونه خیلی روشن این موضوع این است که وقتی شاه از ایران فرار کرد با همه دور و بری‌ها و خویشان خودش سرمایه زیادی از ملت ما را چپاول کردند و با خودشان بردند.
کمترین رقمی که گفتند ۳۶ میلیارد دلار فقط در بانک‌های خارجی پول منتقل کرده بودند و بعد از آن که یکسال بعد طاغوت از بین رفت نوشتند پسر او که الان مدعی هم شده است آن زمان جوانی بود روزنامه‌های خارجی انگلستان، فرانسه و جا‌های دیگر و الان هم روزنامه‌ها موجود است نوشتند که ثروتمند‌ترین جوان دنیا، این همان ارث و میراثی بود که از شاه به آن‌ها رسیده بود و شاه هم با فروش نفت و چپاول مال ملت به دست آورد، مقایسه خیلی روشن امام خمینی بعد از ده سال که رهبر جامعه ما و حاکم در ایران بودند وقتی از دنیا رفتند اموال ایشان را منتشر کردند، چون طبق قانون اساسی رهبر، رئیس جمهور، معاونین رئیس جمهور و وزرا اموال خودشان را باید ثبت کنند وقتی که به مسئولیت می‌رسند که چه دارند و وقتی هم که مسئولیتشان تمام می‌شود. آن جا موجود است و قوه قضائیه اعلام می‌کنند که این‌ها چه داشتند و الان چه دارند؟ اگر آن موقع یک خانه داشت الان ۱۰ تا خانه دارد و یا ۵ خانه دارد معلوم می‌شود که از راه‌های غیرمعمول به دست آورده است.
میرتاج الدینی: وقتی امام خمینی رحلت کردند اموال ایشان را منتشر کردند نه تنها زیاد نشده بود بلکه کم هم شده بود به این صورت که زمین‌هایی از اجدادشان در خمین داشتند و بعد از انقلاب امام گفته بودند که آن‌ها را بین مردم و کشاورزان تقسیم کرده بودند و هیچ چیز نیندوخته بودند، یا الان سی سال است که رهبر عزیزمان جانشین امام هستند و زندگی ایشان را مخالفین هم می‌بینند و بیان می‌کنند یعنی چیزی مخفی نیست و فرزندانشان چگونه زندگی می‌کنند و خودشان چگونه زندگی می‌کنند و چه چیزی برای خودشان اندوخته اند و چیزی در زندگی آن‌ها تفاوت نکرده و بلکه آن موقع شاه و دور و بری‌های شاه، شاهزاده‌ها و درباریان به هر شهری و استانی می‌رفتند وقتی زمین خوبی را می‌دیدند زمین کشاورزی و یا جای خوبی را مصادره می‌کردند و برای خودشان بر می‌داشتند، حالا این فرق می‌کند برای این که در یک دولت و در یک مجموعه فرض کنید یک نفر مسئولیتی هم دارد خیانت کند به ملت و اختلاس کند و دزدی کند. این در همه زمان‌ها بوده و با این‌ها باید برخورد قاطع کرد و در نظام جمهوری اسلامی هم همین برخورد را کردند. ولی وقتی می‌گوییم فساد، فساد در حاکمیت و در رهبران جامعه است که الان دنیا هم می‌تواند این را مقایسه کند با رهبران ما و با رهبران نظام‌های دیگر و همین طور سران رژیم طاغوت.
سوال: بحث دیگری هم مطرح بود ما در پیامک‌های ما درباره بحث حادثه‌ای که در سفارت جمهوری آذربایجان باکو اتفاق افتاده بود یک سری پیامک‌هایی داشتیم و مخاطبین سوال‌هایی داشتند قبل از این که هم کلام شویم با شما، بحثی را این جا داشتیم مبنی بر این که جمهوری آذربایجان به نوعی با توجه به اظهاراتی که آقای الهام علی اف داشتند و بعد به تبع رسانه‌ها و اقداماتی که در این حوزه اتفاق افتاد یک نوع ایران هراسی در حال شکل گیری است. جمهوری آذربایجان آمد سفارت خود را در تهران تعطیل کرد و کنسولگری خود را در تبریز فعال نگهداشت می‌خواستیم تحلیلی هم از شما داشته باشیم که با توجه به این که چرا به نوعی بخواهیم بگوییم خوش رقصی الهام علی اف برای صهیونیست‌ها دارد در منطقه رخ می‌دهد.
میرتاج الدینی: این حادثه ناگواری که در سفارت جمهوری آذربایجان اتفاق افتاد، حادثه‌ای بود که پشت قضیه و همه موارد را به سرعت اطلاع رسانی کردند و معلوم شد که این یک حادثه تروریستی نبوده، یا اینطور نبود که برنامه ریزی شده باشد، بلکه یک فرد با انگیزه‌های شخصی و خانوادگی که همسرش به سفارت آذربایجان مراجعه کرده و بعد از گرفتن ویزا گرفته و به باکو رفته است و برنگشته است و حتی فرزندانش هم در ایران مانده اند، اقدام به این کار کرده است.
این فرد تعادل روانی خودش را از دست داده است و فرزندانش هم که صحبت می‌کردند صحبت‌های همه حاکی از این قضیه بود و مدتی مراجعه می‌کرد به این سفارت و فکر می‌کرد همسرش آن جاست و حتی دختر بزرگش که می‌گوید ما هرچه به بابا گفتیم، بابا مادر این جا نیست و تلفنی هم با مادرشان صحبت می‌کردند، این فرد قبول نمی‌کرد، و متاسفانه این جنایت و این حادثه ناگوار اتفاق افتاد.
میرتاج الدینی: همه ما از این قضیه ناراحت شدیم و مسئولین سریع اطلاعیه دادند و محکوم کردند، آقای رئیس جمهور با آقای الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان صحبت کرد و ما هم در مجلس اطلاعیه دادیم و رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی بیانیه دارد و وزارت خارجه داد من خودم از طرف نمایندگان شمال غرب کشور و به عنوان نماینده تبریز، آذرشهر، اسکو و همین طور سایر نمایندگان همه بیانیه دادیم واین قضیه را محکوم کردیم و تسلیت گفتیم.
سوال: الان مسئله این جا است که با توجه به تمام اقداماتی که از طرف جمهوری اسلامی انجام شد و حسن نیت خودش را نشان داد چرا پاسخ این حسن نیت باید این طور باشد؟
میرتاج الدینی: این‌ها از گذشته متاسفانه تحت تاثیر کسانی قرار گرفتند که قصد داشتند روابط خوب همسایگی بین ایران و جمهوری آذربایجان را برهم بزنند و منافع سیاسی و مقاصد شوم آن‌ها در این نهفته است. از جمله رژیم اشغالگرقدس. متاسفانه با بهانه‌های کار‌های عمرانی و پیمانکاری، پایگاه‌هایی در داخل جمهوری آذربایجان و استان‌های همجوار با ما برای خود ایجاد کرده اند و در پوشش مختلف این کار‌ها را انجام می‌دهند، می‌خواهند به نوعی تهدید برای ما در همسایگی ما باشند، آن‌ها دنبال این قضیه هستند و متاسفانه در میان دولتمردان جمهوری آذربایجان هم افراد وابسته، افرادی که مصالح جهان اسلام و منطقه را کلا زیرپا گذاشتند و سعی در گسترش رابطه با رژیم صهیونیستی دارند که اخیرا دیدیم معاون وزیر خارجه آنها سفری به اسرائیل داشت و محلی را به عنوان سفارت جمهوری آذربایجان در آن جا افتتاح کرده اند و در حالی که همه کشور‌های اسلامی هیچ کشوری جرات نمی‌کند که روابطش را این طور صریح آشکار کند بعضی‌ها هم که طول تاریخ ما دیدیم خیانت کردند مانند انور سادات و قبل از آن، این‌ها سفارت باز کردند، بین مصر و اسرائیل یا بعضی از کشور‌های دیگر، این‌ها از نگاه جهان اسلام مطرود شدند.
میرتاج الدینی: جمهوری آذربایجان هم کشوری است در میان کشور‌های اسلامی، نباید به آن طرف برود و این‌ها می‌خواهند رابطه ما را برهم بزنند و این یک مسئله کاملا روشن و یک مسئله ساده است و این جا هم بخواهند سفارت را تعطیل کنند و مسئله حقوقی و خیلی چیز‌های دیگر این موضوع را روشن می‌کند.
این‌ها خواهند دید این قضیه یک انگیزه شخصی بود و هیچ زمان ایران اسلامی اجازه نمی‌دهد که به سفارتی مانند سفارت همسایه خودش جمهوری آذربایجان کسی اقدام تروریستی کند، البته از نظر امنیتی همیشه تلاش می‌کنند که جلوی چنین مواردی را بگیرند، برای هر کشوری و هر جایی این اتفاق می‌افتد، اما این جا حتی تروریستی هم نبود، بلکه با یک انگیزه شخصی بود و عرض کردم همه هم با آن مخالف بودند و محکوم هم کردند، دولتمردان جمهوری آذربایجان باید متوجه شوند اگر رابطه خود را با همسایه شان خراب کنند به ضرر خود آنها است.
انتهای پیام/
تلاش رژیم اشغالگر قدس برای بر هم زدن روابط همسایگی ایران نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار