معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

نقش رسانه در شکل گیری افکار عمومی و تقویت هویت ملی

1401/11/11 - 23:06 - کد خبر: 86507 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نقش رسانه در شکل گیری افکار عمومی غیر قابل انکار است و کمرنگ رنگ شدن ارتباط رسانه با بخش دولتی و اسیب دیدگی اطمینان مردم به رسانه های داخلی سبب کمرنگ شدن هویت ملی  در جوانان نیز شده است.

به گزارش نصر، تراب محمدی در نشست کارگروه فرهنگ و هنر استانداری آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تشکیل جلساتی با محوریت فرهنگی‌ و اجتماعی بستر و فرصتی برای ایجاد هم افزایی ما بین نهادهای دولتی مرتبط با این موضوع و  مجوعه های بخش خصوصی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان از جمله رسانه ها است، گفت: رسانه ها از جمله مجموعه های موثر در حوزه فرهنگ و هنرند و حلقه اتصال بین نهادهای دلتی و مردم هستند.
وی با اشاره به کم توجهی به برگزاری جلسات فرهنگی و اجتماعی و اتاق فکر با رسانه ها، افزود: نقش رسانه در تسهیل ارتباط با قشر جوان و عام مردم غیرقابل انکار است و کم توجهی به جایگاه خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و رسانه ها قطعا اثرات نامناسبی در سطح جامعه می گذارد‌.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: کمرنگ رنگ بودن ارتباط رسانه با بخش دولتی و اسیب دیدگی اطمینان مردم به رسانه های داخلی سبب کمرنگ شدن هویت ملی  در جوانان نیز شده است.
وی با بیان اینکه رسانه های مجازی ابزاری برای ارتباط با جهان است و اگر محتوای موثر نداشته باشد، قطعا دچار مشکل می شویم، گفت: اگر این فضا  را به حال خود رها کنیم، مردم به دنبال خبر، محتوا و تحلیل فضای جاسوسی و رسانه های خارجی می روند و جوانان از چنین فضاهایی الگو می گرند و این امر قطعا در شناخت هویت ملی دچار مشکل می شود.
تراب محمدی به شرح وظایف کارگروه فرهنگ و هنر استانداری اشاره کرد و گفت: توجه به ارتقا هویت ملی و خودباوری نسل جوان اولین بند و مهمترین موضوع جلسات این کارگروه است‌.
وی با بیان اینکه اتفاقات اخیر کشور نشان داد، برخی از جوانان هویت ملی را فراموش کرده اند و کسانی که در اغتشاشات نقش داشتند اکثرا اگاهی در خصوص تاریخچه ملیت خود ندارند، افزود: تشریح ارزش های انقلابی و استقلال ایران از بسیاری کشورها از مباحثی است که جوانان باید بیشتر در این خصوص بدانند و مطالعه کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد: مخاطب ما جوانان، دانشجویان و مردم است و نقطه ارتباط رسانه ها است که نقش مهمی در شکل گیری افکار عمومی و انتقال محتوا دارند از این رو  تحکیم رابطه رسانه و مردم، رفع چالش ها و مشکلات رسانه ها و دلیل ترجیح مردم در مطالعه رسانه های خارجی، مباحثی است که باید توجه ویژه ای نشان داد.
انتهای پیام/
نقش رسانه در شکل گیری افکار عمومی و تقویت هویت ملی گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار