رئیس کل دادگستری استان:

دادسراهای آذربایجان‌شرقی با کمبود نیروی انسانی مواجهند

1401/11/11 - 13:30 - کد خبر: 86476 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر دادسراهای این استان با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و باید اقدمات فوری در این زمینه به انجام شود.

به گزارش نصر، موسی خلیل اللهی روز سه شنبه در نشست مشترک دادستان های شهرستان های آذربایجان شرقی، با اشاره به اقدامات دادگستری استان برای رفع این مشکل، از تکمیل مراحل استخدام تعدادی از نیروی اسنانی در بخش اداری و شروع به کار آنها از ابتدای سال آینده در دادگستری خبر داد.
وی همچنین از ایجاد و راه اندازی واحد مددکاری در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تبریز خبر داد و بر تعامل و همکاری رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی با دستگاه ها و سازمان های دولتی با حفظ استقلال قضایی تاکید و اضافه کرد: دادستان های حوزه های قضائی نیز باید در این زمینه بیش از پیش فعال تر شوند.
خلیل اللهی با تاکید بر اینکه استفاده از مجازات های جایگزین حبس باید از سوی دادسراها مورد توجه جدی قرار بگیرد، اظهار داشت: بر همین مبنا استفاده از پابند الکترونیکی و الزام به ارایه خدمات رایگان در راستای کاهش جمعیت کیفری نیز مورد توجه جدی باید قرار گیرد تا سیاست های محوری دستگاه قضائی تحقق پیدا کند.
وی تعامل و همکاری رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی با دستگاه ها و سازمان های دولتی با حفظ استقلال قضایی را لازم و ضروری دانست و بر اتخاذ رویه واحد در عملکرد دادسرا توسط دادستان ها، تعیین تکلیف خودروها و وسایط نقلیه توقیفی، تکریم ارباب رجوع و استفاده از ظرفیت دادرسی الکترونیکی در خصوص زندانیان تاکید کرد.
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی خطاب به حوزه های قضایی که نسبت به ساماندهی مشاورین املاک و خودرو اقدام نکرده اند، تا پایان سال مهلت داد نسبت به ساماندهی آنها اقدام کنند.
انتهای پیام/
دادسراهای آذربایجان‌شرقی با کمبود نیروی انسانی مواجهند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار