معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن:

۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین داخل محدوده شهرها برای ساخت مسکن تامین شد

1401/11/11 - 12:15 - کد خبر: 86467 نسخه چاپی

نصر: معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از تامین ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در داخل محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش نصر، «تقی رضایی» افزود: تاکنون زمین مورد نیاز برای حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در داخل محدوده شهرها تامین شده که معادل ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار است.
وی درباره بقیه اراضی خاطرنشان‌کرد: زمین‌هایی در راستای قانون جهش تولید مسکن پیش‌بینی شده که راهکارهایی از جمله الحاق و تغییر کاربری، یا اینکه از دستگاه‌های دولتی گرفته شده و یا با مالکان بخش خصوصی و نیروهای مسلح توافق شود، در آن لحاظ شده است.
رضایی گفت: طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر اخذ اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی، ۱۰ هزار هکتار شناسایی شده که اسناد چهار هزار و ۲۰۰ هکتار آن منتقل شده، ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار نیز از دستور کار خارج شده و حدود سه‌هزار هکتار باقی‌مانده که در حال پیگیری برای اخذ و انتقال سند است.
معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در راستای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن که مربوط به اراضی داخل حریم است، در یک سال گذشته حدود ۹۰ هزار هکتار با منابع طبیعی صورت‌جلسه تغییر و تحول انجام شده که برای بیش از ۶۰ هزار هکتار آن تغییر نمایندگی سند از منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن انجام شده است.
رضایی خاطرنشان‌کرد: این‌ اراضی برای توسعه آتی شهرها به تناسب رشد جمعیت استفاده خواهد شد.
انتهای پیام/
 
 
۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین داخل محدوده شهرها برای ساخت مسکن تامین شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار