خبر/

خمز به دنبال باطل‌کردن طلسم شکست‌ناپذیری سه ساله فولاد در تبریز

1401/11/11 - 10:00 - کد خبر: 86447 نسخه چاپی

نصر: تیم فوتبال تراکتور درحالی چهارشنبه این هفته در تبریز به مصاف فولاد می‌رود که از آخرین شکست نماینده خوزستان در تبریز بیش از سه سال می‌گذرد و پاکو خمز به دنبال باطل کردن این طلسم و افزایش محبوبیت در بین هواداران است.

به گزارش نصر، هفته هجدهم از رقابت های لیگ برتر چهارشنبه و پنجشنبه این هفته با انجام هشت دیدار در شهرهای مختلف برگزار می شود و در یکی از این دیدارها تیم های تراکتور و فولاد که در نیمه اول جدول رده بندی قرار دارند ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۱۲ بهمن در ورزشگاه یادگار امام تبریز رو در روی هم قرار می گیرند.
از آخرین برد تراکتور مقابل فولاد در لیگ برتر یک هزار و ۱۴۷ روز می گذرداز آخرین بردی که تراکتور در تبریز مقابل فولاد کسب کرده یک هزار و ۱۴۷ روز می گذرد، این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتور خاتمه یافت رضا اسدی روی پاس گل خانزاده در دقیقه ۷۳، گل برتری تیم را به ثمر رساند، احد شیخ لاری سرمربی موقت تیم در این بازی بود، پس از شیخ لاری، هیچ یک از مربیان در ۶ بازی گذشته در لیگ برتر در مقابل فولاد موفق به برتری نشدند و در بهترین حالت، بدون گل مساوی کرده و نتیجه سه بازی را نیز به این تیم واگذار کردند.
هواداران تراکتور که در این بازی فرصت حضور در ورزشگاه و حمایت از تیم مورد علاقه شان را دارند امیدوارند شکست ناپذیری فولاد در تبریز به دست مرد محبوب این روزهای تراکتور شکسته شود و این تیم به روندی که تحسین همگان را برانگیخته ادامه دهد.
تراکتوری ها در دیدار رفت این فصل با فولاد، هر چند بازی خوب و جنگنده ای به نمایش گذاشتند اما در پایان شاگردان قربان بردیف با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شده و از دستیابی به امتیاز در این بازی محروم شدند.

آمار بازی های دو تیم، برتری فولاد در بازی های رو در رو
تیم های تراکتور و فولاد در ادوار مختلف لیگ برتر، ۲۹ بار رو روی هم قرار گرفته اند که در مجموع برتری از آن فولادی ها بوده، نماینده فوتبال جنوب، در مصاف با تراکتور در لیگ برتر ۱۰ برد داشته، هفت بازی را واگذار کرده و در ۱۲ بازی به مساوی رضایت داده و در بازیبرتری آماری در تقابل های ۲ تیم از آن فولاد بوده و این تیم ۱۰ برد در مقابل هفت برد تراکتور داشته است این هفته نیز به دنبال حفظ این برتری آماری و حداقل به دست آوردن یک امتیاز از میدان سخت تبریز است.
مجموع گل های زده شده در تقابل های ۲ تیم ۷۱ گل می باشد که سهم فولاد ۳۸ و سهم تراکتور از این گل ها ۳۳ است، بهترین برد ۲ تیم نیز نتیجه ۳ بر ۲ مقابل همدیگر رقم خورده است.

شکست ناپذیری تراکتوری ها در خانه
شاگردان پاکو خمز در هشت بازی خانگی در این فصل از رقابت ها مقابل هیچ تیمی بازنده نشده اند و سه برد و پنج مساوی در کارنامه ثبت کرده اند، این رکورد تیمی در حالی رقم خورده که تراکتور در بازی های گذشته هواداران خود را همراه نداشته و اگر از این امتیاز مهم برخوردار بود به مراتب کارنامه و عملکردی بهتر داشت.
شاگردان جواد نکونام نیز در هشت بازی خارج از خانه در این فصل از رقابت ها سه برد، ۲ باخت و سه مساوی داشته اند و ۱۲ امتیاز کسب کرده اند و برای تداوم برتری های خود در خارج از خانه، این هفته به مصاف تراکتور متحول شده و همراه با تماشاگر می روند و کار بسیار سختی پیش روی دارند.

تقابل برنده های هفته هفدهم
هر دو تیم در هفته هفتم مقابل حریفان خود صاحب برتری شدند، تراکتور در خارج از خانه و در مصاف با ذوب آهن اصفهان به برتری پرگل سه بر یک رسید و فولاد نیز در مصافی سخت در خانه یک بر صفر پرسپولیس صدرنشین را برد و هر دو تیم با برد در بازی قبلی و با روحیه مقابل هم قرار می گیرند.
تراکتور از ۶ بازی گذشته خود ۱۱ و فولاد ۱۲ امتیاز کسب کرده استدو تیم در ۶ بازی گذشته نیز عمکلرد تقریبا مشابهی داشتند و تراکتوری ها از ۱۸ امتیاز ممکن، ۱۱ و فولادی های ۱۲ امتیاز کسب کرده اند و در واقع می توان گفت تراکتور و فولاد دو تیم رو به رشد در لیگ برتر هستند که این هفته باید برابر هم صف آرایی کنند.

تراکتور برای پنجم ماندن/ فولاد برای پنجم شدن
شاگردان خمز در پایان هفته هفدهم با ۲۶ امتیاز در رده پنجم قرار دارند و در این بازی به دنبال تثبیت این رده جدولی در پایان رقابت های هفته هجدهم هستند، تراکتوری ها در صورت برد، جایگاه خود را حفظ می کنند اما صورت تساوی امکان سقوط تا رده هفتم و در صورت باخت امکان سقوط به رده هشتم برای این تیم محتمل خواهد بود.
در مقابل فولاد نیز در صورت برد، در این بازی با فرض تساوی و یا باخت تیم های مس رفسنجان و آلومینیوم اراک که بالاتر از این تیم در جدول رده بندی قرار گرفته اند می تواند جای تراکتور در رده پنجم را تصاحب کند اما در صورت تساوی و یا باخت، رده های جدولی بسته به نتیجه دیگر تیم ها، بالا پایین خواهد شد.

بازی با حضور ۳۰ درصدی هواداران برگزار می شود
بر اساس تصمیم سازمان لیگ، دیدارهای این هفته با حضور حداکثر ۳۰ درصدی هواداران در ورزشگاه ها برگزار می شود و با توجه به میزبانی تراکتور در این بازی، هواداران این تیم این فرصت را دارند تا پس از مدت ها، در کنار تیم خود در ورزشگاه باشند.
دیدار دو تیم ساعت ۱۴ چهارشنبه ۱۲ بهمن در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می شود و به احتمال بسیار، بلیت فروشی اینترنتی این بازی از روز سه شنبه آغاز شود.
انتهای پیام/
خمز به دنبال باطل‌کردن طلسم شکست‌ناپذیری سه ساله فولاد در تبریز خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار