رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان:

بارش برف آذربایجان شرقی را سفید پوش کرد

1401/11/11 - 09:57 - کد خبر: 86445 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بارش برف که از بامداد امروز در این استان آغاز شده، تبریز و اغلب شهرها را سفیدپوش کرد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر افزود: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی کلیه نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان را دربر گرفته و فعالیت آن تا اواخر هفته در استان تداوم خواهد یافت.
وی اظهار داشت: فعالیت این سامانه موجب لغزندگی، مه گرفتگی، کولاک برف، اختلال در تردد به ویژه در گردنه ها و جاده های کوهستانی و در نواحی گرمسیر استان احتمال آبگرفتگی معابر عمومی می شود.
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: توصیه می شود رانندگان، مسافران و کوهنوردان از سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی خودداری کرده و در صورت ضرورت در گردنه ها و جاده های کوهستانی تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
امیدفر، با بیان اینکه از روز جمعه جوی پایدار در استان حاکم می شود، ادامه داد: با توجه به برودت هوا و احتمال یخبندان در گردنه ها و جاده های کوهستانی استان، رانندگان برای تردد در این مناطق احتیاط کنند.
به گزارش ایرنا، با توجه به بارش برف، برودت هوا و لغزندگی سطح معابر مدارس برخی شهرهای استان در مقطع پیش دبستانی تعطیل و فعالیت آموزشی تمامی مقاطع تحصیلی مدارس دولتی، غیردولتی و استثنائی شهری و روستایی در شیفت صبح به صورت غیرحضوری یا با یک ساعت تاخیر آغاز می شود. 
بارش برف در چند روز گذشته موجب خوشحالی مردم به خصوص کشاورزان استان شده است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
بارش برف آذربایجان شرقی را سفید پوش کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار