بیگی در گفتگو با «نصر» تاکید کرد:

فقدان مدیریت واحد در زلزله خوی یک نقص مشهود است

1401/11/10 - 19:39 - کد خبر: 86421 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: فقدان مدیریت واحد در زلزله خوی یک نقص مشهود است و مشکلات متعددی را سبب شده است. این ناهماهنگی‌ها و فقدان مدیریت درست و واحد موجب شده بی‌نظمی‌هایی در توزیع اقلام در خوی به وجود بیاید و مردم دچار زحمت شوند.

به گزارش نصر، احمد علیرضا بیگی در خصوص وضعیت زلزله زدگان خوی، اظهار کرد: امروز از وضعیت مناطق زلزله زده خوی به سبب ماموریتی که از سوی مجلس شورای اسلامی داشتم بازدید کردم، مردم به شدت نگران پس لرزه‌ها هستند و به همین سبب نمی‌توانند در خانه‌هایشان که پس از زمین لرزه اخیر دچار خساراتی شده ساکن شوند.
وی افزود: طبیعتاً مردم تمایل دارند که در کنار خانه‌هایشان چادر بزنند تا ضمن اینکه از امکانات خانه‌های خود بهره‌مند می‌شوند، از خطرات پس لرزه‌های شدید هم در امان بمانند.
بیگی گفت: در مدیریت وضعیت مناطق زلزله زده خوی مشکلات زیادی وجود دارد و توزیع اقلام و کمک‌های مردمی منظم و سازماندهی شده نیست و موجب بی‌نظمی می‌شود و ممکن است کسانی از این وضعیت سوءاستفاده کنند.
وی ادامه داد: مردم به کمپ‌هایی که فرمانداری پیش‌بینی کرده نمی‌روند، چرا که نگران خانه‌هایشان هستند. پس لرزه‌های خوی خودشان در اندازه زلزله هستند و این مردم را نگران کرده است، در این شرایط باید مسئولان تلاش کنند نیازمندی‌های روزانه مردم را تامین کنند.
بیگی افزود: نانوایی‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خدماتی خوی تعطیل هستند و این مشکلات مردم را تشدید کرده است و مردم در تامین نیازهای روزمره و اساسی خودشان با مشکل مواجهند.


وی با تمجید از تلاش مردم برای امدادرسانی و تامین نیازهای اولیه هم وطنان خود در خوی، ادامه داد: کمک‌های مردم برای زلزله زدگان خوی بسیار خوب و چشمگیر است و مردم آذربایجان در همیاری هم وطنان خود زبانزد هستند و باید این کمک‌ها مدیریت و سازمان دهی شوند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی به مشکلات و کمبودهای روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: یک سری مشکلات و کمبودهایی پیش آمده است که مردم زلزله زده خوی را ناراحت کرده است، باید طوری مدیریت و عمل شود که اقلام اولیه زندگی به دست همه آسیب دیدگان از زلزله برسد.
بیگی تاکید کرد: فقدان مدیریت واحد در زلزله خوی یک نقص مشهود است و مشکلات متعددی را سبب شده است. این ناهماهنگی‌ها و فقدان مدیریت درست و واحد موجب شده بی‌نظمی‌هایی در توزیع اقلام در خوی به وجود بیاید و مردم دچار زحمت شوند؛ زیبنده نیست با مردمی که به دنبال حداقل نیازهای زندگی خود هستند چنان برخوردی صورت می‌گرفت.
وی به انجام سریع عملیات امداد و نجات در زلزله خوی اشاره کرد و گفت: عملیات امداد و نجات به موقع صورت گرفته است و افراد به موقع از زیر آوار نجات پیدا کرده و مجروحان به بیمارستان‌های شهرهای اطراف منتقل شده‌اند و این ارزشمند است.
بیگی به آسیب دیدگی پرشمار ساختمان‌ها در خوی مناطق اطراف کانون زلزله اشاره کرد و افزود: ساختمان‌هایی که دچار خسارت بالای 30 درصد شده‌اند، باید تخریب و نوسازی شوند و ساختمان‌هایی که زیر 30 درصد خسارت دیده‌اند نیاز به مرمت سریع دارند و بنیاد مسکن و دولت باید در این زمینه اقدام سریع داشته باشد.
وی در پایان اظهار کرد: ضعف مهمی که در مدیریت زلزله خوی احساس می‌شود عدم ارتباط کافی با مردم و قانع کردن آنهاست؛ دولت باید با برنامه و نظامند با مردم آسیب دیده از زلزله رفتار کند تا اعتماد و همکاری آنان را جلب کند و از تجربیات قبلی در مدیریت بحران‌های زلزله استفاده شود. مردم را باید امیدوار نگه داشت و مردم خوی باید ببینند که همه ایران به فکر آنها هستند.
انتهای پیام/
 
فقدان مدیریت واحد در زلزله خوی یک نقص مشهود است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار