مدیر عامل مجموعه فولاد غرب مطرح کرد:

احداث ساختمان های ضد مرگ در آینده نزدیک

1401/11/11 - 11:36 - کد خبر: 86420 نسخه چاپی

نصر، مدیر عامل مجموعه فولاد غرب گفت: تکونولوژی LSF واکسنی برای آفت های بلایای طبیعی همچون زلزله است و این واکسن بایستی بیش از این در صنعت ساختمان به کارگیری شود؛ چراکه در زلزله وجود چنین تکنولوژی باعث افزایش سرعت و ایمن بودن ساخت و ساز ها می شود. 

به گزارش نصر، محمدرضا حسن پور، مدیر عامل مجموعه فولاد غرب در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت مقاوم سازی در برابر زلزله با اشاره به مزایای تکونولوژی LSF در پیشگیری از حوادث زلزله گفت: با انجام مطالعات در زمینه نیاز های جامعه و مشکلات ساخت و ساز که منجر به برخی حوادث در ساختمان ها می شود، تیم توسعه شرکت فولاد غرب، تکونولوژی LSF را به منظور خدمت رسانی در صنعت ساختمان با رویکردی جدید و ایمن وارد مجموعه کرد و در نهایت سرمایه گذاری در این بخش صورت گرفت.
وی با بیان اینکه آخرین مدل از تکنولوژی سازه های سبک توسط فولاد غرب وارد کشور شده است، افزود: این تکنولوژی از کشور نیوزلند با مشقت های فراوان برای نخستین بار وارد کشور شد و نوآوری های زیادی در این مجموعه صورت گرفت که حتی برای شرکت های ابداع کننده این تکنولوژی جالب بود؛ بطوریکه برای اولین بار در ساخت سازه ها بر روی زمین نیازی به تراز نداشت چراکه با ایده جدید تراز روی سازه نشان گذاری شد.


 
مدیرعامل فولاد غرب با تشریح تکونولوژی LSF گفت: منظور از تکونولوژی LSF سازه های قاب فلزی سبک است که به دلیل سبک بودن و ماشینی بودن آن خطاهای تولید و سرعت ساخت مسکن را به شدت کاهش می دهد و در هزینه ها 10 درصد و در زمان باعث صرفه جویی 30 درصدی می شود. علم نیز ثابت کرده است که فشارهای ناشی از زلزله به دلیل سبک بودن سازه در حداقل ترین حالت ممکن جذب می شود که در نتیجه موجب کاهش تخریب های ناشی از زلزله می شود. در واقع هدف مجموعه فولاد غرب احداث ساختمان های ضد مرگ در زلزله است که در آینده نزدیک صورت می گیرد.
وی با اشاره به مشکلات ناشی از طولانی بودن ساخت و ساز ها اظهار داشت: با توجه به تورم های موجود در جامعه و مشکلات حاشیه ای فراوانی که در ساخت و ساز ها به روش های فعلی صورت می گیرد، در پروژه های عمرانی مشکلات زیادی ایجاد می کند. یکی از مهم ترین مشکلات ساخت و ساز صعب العبور بودن مسیر است بطوریکه بتن با عیار استاندارد قابل انتقال نیست اما در این تکنولوژی چنین مشکلاتی وجود ندارد و در بحران ها نیز به کمک جامعه می آید و به سرعت ساخت و ساز ها صورت می گیرد. اجرای این سازه ها هم توسط تیم های مجموعه که آموزش دیده هستند، صورت می گیرد و با تلاش رسانه ها امیدواریم استفاده از این صنعت فرهنگ سازی شود.
حسن پور افزود: مجموعه فولاد غرب با تولید سازه های LSF پتانسیل مهمی در استان و مناطق همجوار محسوب می شود چراکه این تکونولوژی واکسنی برای آفت های بلایای طبیعی همچون زلزله است و این واکسن بایستی بیش از این در صنعت ساختمان به کارگیری شود. در زلزله چند روز پیش نیز وجود چنین تکنولوژی امکان کمک رسانی و مدیریت بحران افزایش داد؛ چراکه سرعت بکارگیری این سازه ها مزایای بدون رقیب این صنعت است.
وی در خصوص تولید ساندویچ پانل ها در این مجموعه فولاد غرب گفت: سرمایه گذاری های فولاد غرب در زمینه ساندویچ پانل ها برای اولین بار در کشور موفق به تولید ساندویچ پانل با ورق های استیل آلیاژی شد که خاصیت آنتی باکتریال و ضد مغناطیسی دارد که در مسائل برودتی و بهداشت محیط های تولید غذایی تاثیر بسزایی دارد. همچنین پانل های اکونومی تولید شده است که با هزینه پائین دارای مشخصات پانل و عایق فراوان هستند که در کل می توان گفت مجموعه فولاد غرب تبدیل به اکوسیستم ساختمان سازی تبدیل شده است که تمامی بخش های ساخت را پوشش می دهد.


 
مدیر عامل مجموعه فولاد غرب در پایان گفت: بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است با تولید پانل در این مجموعه تاثیر زیادی در نجات جان انسان ها داریم که ناشی از قدرت صنعت پانل است. چراکه این صنعت همانند ایربگ ساختمان ها عمل می کند و در حوادثی همچون آتش سوزی و زلزله مانع از آسیب رسیدن به انسان ها می شود. علاوه بر ایمنی بزرگترین حسن این صنعت کمک به محیط زیست است بطوریکه مانع از افزایش مصرف انرژی می شود و نشت انرژی صورت نمی گیرد. همچنین پانل چهار سانتی متری به اندازه دیوار 45 سانتی متر عایق است که پیشنهاد می شود برای ایمن ماندن بهره ور بودن مقابل غیر بهره وری از الان به فکر عایق سازی ساختمان ها باشند و هزینه های خود را کاهش دهند.
انتهای پیام/
احداث ساختمان های ضد مرگ در آینده نزدیک حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار