مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مطرح کرد:

لزوم سیاست گذاری کلان و محلی برای ارتقا جایگاه رسانه/ روابط عمومی و رسانه دو حلقه به هم پیوسته

1401/11/10 - 16:57 - کد خبر: 86388 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری در رویداد انتقال تجربه در حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه، گفت: رسانه و روابط عمومی با کارکردهای شناخته شده در جامعه نهادینه شود، این رشته تحصیلی ۶۰ سال است که در کشور تدریس می شود اما سیاست گذاری کلان و محلی برای پیشرفت نداشته است.

به گزارش نصر، محمد عزیزی راد در رویداد انتقال تجربه در حوزه ارتباطات، روابط عمومی و رسانه با عنوان «تجربه ای نو» با اشاره به دشواری ها کار در حوزه خبرنگاری و رسانه، گفت: اقتصاد رسانه در جامعه ما بنیان ضعیفی دارد و رسانه ها به این دلیل ساختار درستی ندارند، متاسفانه خبرنگاران نیز با وجود کار سخت در این حوزه، درآمد شایسته ای ندارند.
وی با بیان اینکه رسانه، نهاد نحیفی است و با این وجود بار سنگینی به دوش دارد، افزود: وجود مشکلات اقتصادی تاثیر مستقیم در شناخت جایگاه رسانه دارد و همین امر سبب شد رسانه های داخلی در رقابت با رسانه های منطقه ای و بین مللی ضعیف تر عمل کنند، در اتفاقات اخیر کشور نیز شاهد این جایگاه بودیم.
وی اضافه کرد: رسانه و روابط عمومی با کارکردهای شناخته شده در جامعه نهادینه شود، این رشته تحصیلی ۶۰ سال است که در کشور تدریس می شود اما سیاست گذاری کلان و محلی برای پیشرفت نداشته است.
 مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، با بیان اینکه عملکرد چنین مجموعه هایی همچون زنجیری است که در زنجیر ارزش افزوده فعالیت مربوط به روابط عمومی و رسانه دو حلقه ابتدایی و انتهایی هستند، گفت: اگر حلقه روابط عمومی و رسانه به هم متصل نشوند، اطلاع رسانی اتفاق نمی افتد.
وی با اشاره به اینکه انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی می تواند پلی برای ارتباط این دو حلقه باشد، افزود: این انجمن با تحرک بیشتر و ارائه طرح های نوین در این حوزه، می تواند اهرم توسعه بین روابط عمومی و رسانه باشد.
عزیزی راد اضافه کرد: تجربه پدر علم است و ضرب المثلی از پیشینیان است، اما با تجربیاتی که داشتم تاکید دارم پشتکار و وجدان کاری در کنار تجربه و علم الزام است، اگر پشتکار نداشته باشید، هرچه منابع علمی و مالی هم باشد تاثیری در پیشرفت نخواهد داشته باشد.
انتهای پیام/
لزوم سیاست گذاری کلان و محلی برای ارتقا جایگاه رسانه/ روابط عمومی و رسانه دو حلقه به هم پیوسته گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار