فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش در گفتگو با «نصر» خبر داد؛

ارتش وارد مناطق زلزله زده خوی شد/ آماده باش چهار یگان عمده و سه بیمارستان منطقه‌ای و صحرایی ارتش برای امدادرسانی به حادثه دیدگان خوی

1401/11/10 - 12:54 - کد خبر: 86387 نسخه چاپی

نصر: فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: گردان‌های بلیات ارتش با 600 نفر نیروی آموزش دیده در حوزه‌های مختلف امدادرسانی در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند و آماده انجام وظیفه هستند.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ ستاد علی حاجیلو دقایقی پیش با تشریح اقدامات ارتش برای امدادرسانی به زلزله زدگان خوی، در گفتگوی تلفنی با خبرنگار «نصر» افزود: ما به محض اطلاع از وقوع زلزله در هفت کیلومتری خوی بلافاصله با رئیس شورای تامین آذربایجان غربی، ستاد مدیریت بحران و فرماندار خوی تماس گرفتیم و به چهار یگان عمده ارتش در نزدیکی خوی از جمله تیپ 321 متحرک هجومی مرند، تیپ 264 متحرک هجومی سلماس، تیپ 41 متحرک هجومی مستقر در قوشچی و گروه مهندسی 433 نزاجا اعلام آماده باش کردیم.
وی افزود: گردان‌های بلیات ارتش با 600 نفر نیروی آموزش دیده در حوزه‌های مختلف امدادرسانی در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند و آماده انجام وظیفه هستند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا ادامه داد: برای بیمارستان‌های منطقه‌ای ارتش در ارومیه و تبریز هم اعلام آماده باش کردیم، همچنین گردان بهداشت و درمان مراغه را هم که مسئولیت احداث بیمارستان‌های صحرایی دارد را به همراه بیمارستان جراحی محدود صحرایی با تیم پزشکان متخصص از ارومیه و تبریز به منطقه خوی اعزام کردیم.
امیر سرتیپ حاجیلو خبر داد: 12 دستگاه آمبولانس به اضافه تجهیزات امدادرسانی و درمانی اولیه هم در ساعات اولیه زلزله به منطقه خوی اعزام شدند. همچنین 6 دستگاه تجهیزات سنگین مهندسی ارتش هم در ساعات اولیه به منطقه اعزام شدند.
وی گفت: به فرماندار خوی و استاندار آذربایجان غربی تاکید کردم که ارتش پشتیبان مردم و دولت در حوادث است و هر جا کمبودی باشد به سرعت آماده کمک و جبران کمبودها هستیم. پیشنهاد ما به ستاد مدیریت بحران منطقه بندی مناطق زلزله زده بود و همکاران ما در ارتش مدیریت منطقه کانونی زلزله را به طور کامل بر عهده گرفتند.
این فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران از ورود یک فروند هواپیمای سی-130 ارتش حامل کمک‌ها و تجهیزات اولیه امدادرسانی به فرودگاه ارومیه خبر داد و افزود: چند هواپیمای حامل کمک‌های اولیه هلال احمر هم از تهران به فرودگاه ارومیه رسید و این محموله‌ها توسط ترابری ارتش به صورت زمینی به خوی منتقل شد.
امیر سرتیپ حاجیلو اضافه کرد: نیاز بود بیمارستان‌های خوی تخلیه شوند و بیماران عادی بیمارستان‌های خوی را به شهرستان‌های اطراف تخلیه کردیم، همچنین 11 بیمار آی.سی.یو را هم به بیمارستان تبریز منتقل کردیم و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران توزیع اقلام صورت گرفت.
وی در ادامه گفت: بحث تغذیه مردم آسیب دیده از زلزله مهم بود و ما برای این امر مهم پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم و دیروز 25 هزار قرص نان در بین مردم آسیب دیده از زلزله توزیع کردیم. همچنین سه هزار پرس غذای گرم هم دیروز توزیع شد و این موضوع امروز قوی‌تر انجام می‌شود.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا در پایان گفت: فرمانده تیپ 264 از ساعت اولیه حادثه در ستاد مدیریت بحران خوی حضور داشت و جانشین قرارگاه شمالغرب هم دو ساعت پس از حادثه در منطقه حضور یافت. تا ساعتی دیگر هم بنده در منطقه حضور خواهم یافت تا اطمینان پیدا کنیم که مردم کمک‌های ضروری را دریافت کرده‌اند.
انتهای پیام/
ارتش وارد مناطق زلزله زده خوی شد/ آماده باش چهار یگان عمده و سه بیمارستان منطقه‌ای و صحرایی ارتش برای امدادرسانی به حادثه دیدگان خوی محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار