در نامه‌ای به وزیرکشور؛

دستور مخبر برای استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در خدمت رسانی به زلزله‌زدگان خوی

1401/11/10 - 11:44 - کد خبر: 86380 نسخه چاپی

نصر: معاون اول رییس جمهور در نامه‌ای به وزیر کشور و استاندار آذربایجان غربی دستور داد تا از ظرفیت گروه‌های جهادی با هماهنگی استانداری، دستگاهها و نهادهای ذیربط برای خدمت رسانی به زلزله زدگان خوی استفاده شود.

به گزارش نصر، محمد مخبر روز دوشنبه پیرو نامه دبیر شورای عالی جهادسازندگی، امور عشایر کشور و توسعه روستایی در خصوص زلزله شهرستان خوی و ضرورت هماهنگی گروههای جهادی برای خدمت رسانی به زلزله زدگان، دستوری را صادر کرد.
به همین منظور معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به وزیر کشور و استاندار آذربایجان غربی دستور داد برای هم افزایی نیروهای جهادی و استفاده ظرفیت این گروهها هماهنگی شود.
زمین‌لرزه ای به بزرگی ۵.۹‌ ریشتر شامگاه شنبه هشتم بهمن ماه در شهرستان خوی روی داد که علاوه بر تلفات جانی و مصدومیت تعدادی از هموطنان، خسارت های زیادی به بار آورد.
در این زمین لرزه بیش از هزار نفر مصدوم شدند که ۱۲۵ نفر از آنان به شهرستان های ارومیه، تبریز، سلماس و مرند اعزام شده اند و نزدیک به ۷۰ نفر هم در خوی بستری هستند.
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز گذشته در نشست هیات دولت ضمن ابراز همدردی با خانواده جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان حادثه زلزله شب گذشته شهرستان خوی، بر لزوم تسریع در امدادرسانی به زلزله‌زدگان با توجه به شدت برودت هوا در این منطقه و برنامه‌ریزی برای آغاز روند بازسازی مناطق آسیب‌دیده تأکید کرد.
انتهای پیام/
دستور مخبر برای استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در خدمت رسانی به زلزله‌زدگان خوی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار