فرماندار تبریز مطرح کرد:

مشکل تامین گرمایش بازار تاریخی تبریز پا برجاست

1401/11/09 - 20:36 - کد خبر: 86356 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان تبریز با تاکید بر حل فوری مشکل گرمایش بازار مسقف و تاریخی تبریز، گفت: متاسفانه با وجود برگزاری جلسات ویژه و توصیه های قبلی این مشکل همچنان پابرجا است.

به گزارش نصر، علی جعفری آذر روز یکشنبه در نشست سیاستگذاری و تعیین تکلیف گازرسانی به بازار تاریخی تبریز، همت و تلاش جدی متولیان برای حل مشکل گرمایش بازار سنتی تبریز را لازم و ضروری دانست و افزود: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ واحد تجاری و صنفی در بزرگترین بازار مسقف جهان مشغول تجارت و خرید و فروش هستند که باید با برنامه ریزی مناسب مشکل تامین گرمایش این بازار حل شود.
وی اظهار داشت: مشکل تامین گرمایش بازار بزرگ و مسقف تبریز به رغم جلسات متعدد تاکنون به سرانجایی نرسیده و بازاریان همچنان با نفت سفید و کپسول گاز مایع محل کسب و کار خود را گرم می کنند که این وضعیت در شان این مکان در تبریز نیست.
جعفری آذر از مسئولان مربوطه خواست در مدت یک هفته برنامه کاری و الزامات و مشکلات اجرای طرح ساماندهی گرمایش بازار را تهیه و تدوین کنند تا با لحاظ شرایط این موضوع برای همیشه تعیین تکلیف شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بازار تاریخی تبریز از جمله آثار مهم ثبت‌ شده جهانی است، حفاظت و سامان‌دهی آن با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان ضروری است.
به گزاش ایرنا، مجموعه مسقف بازار تبریز با یک کیلومترمربع وسعت در ۲۵ شهریور ۱۳۵۴ با شماره ثبت ۱۰۹۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران و در سال ۲۰۱۰ با شماره ۱۳۴۶ به عنوان یکی از میراث جهانی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
این بازار تاریخی تبریز با داشتن حدود پنج هزار و ۵۰۰ باب حجره، مغازه و فروشگاه، ۴۰ گونه شغل، ۳۵ باب سرا، ۲۵ باب تیمچه، ۳۰ باب مسجد، ۲۰ باب راسته و راسته‌بازار، ۱۱ باب دالان، پنج باب حمام و ۱۲ باب مدرسه به ‌عنوان اصلی ‌ترین مرکز داد و ستد مردم تبریز شناخته می‌شود.
انتهای پیام/
مشکل تامین گرمایش بازار تاریخی تبریز پا برجاست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار