شهردار کلانشهر تبریز اظهار کرد:

تاکسی های تبریز نوسازی می شوند / تاکسی های برقی در دستور کار شورای شهر

1401/11/09 - 11:12 - کد خبر: 86311 نسخه چاپی

نصر: شهردار کلانشهر تبریز گفت: رانندگان تاکسی افرادی هستند که زحمت می‌کشند و خدماتی که انجام می‌دهند قابل تقدیر و با ارزش است زیرا که در شب و روز در تابستان و زمستان همچنان در حال کمک به استفاده بیشتر مردم از حمل و نقل عمومی هستند، رانندگان تاکسی از نظر مالی نیازمند حمایت هستند که باید مورد توجه قرار گیرد، در بحث معاینه فنی قرار است بر ناوگان تاکسی رایگان صورت گیرد که امید می‌رود تا پایان سال این اقدام انجام شود.

به گزارش نصر، صد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تبریز صبح امروز 9 بهمن برگزار شد.
در این جلسه لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تامین هزینه های ارائه خدمات رایگان معاینه فنی برای تاکسی های تحت پوشش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تبریز با قید یک فوریت بررسی شد.
"سید کاظم زعفرانچیلر" ضمن ارائه آمار خودروهای سطح شهر گفت: ️8 هزار خودرو در تبریز در حال تردد است که بخش عظیمی از این جریان ترافیک مربوط به سوختگیری است. 
عضو شورای شهر تبریز با اعلام اینکه می توان از ظرفیت تاکسی های برقی ارس پلاک استفاده کرد، افزود: در منطقه آزاد ارس امکان استفاده از تاکسی های برقی وجود دارد، اگر به صورت آزمایشی نیز جایگاه های برقی برای تاکسی های برقی در سال ۱۴۰۲ ایجاد کنیم می‌تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد، امکان ایجاد تاکسی های برقی در تبریز بر اساس زیرساخت های مورد بررسی قرار گرفته و امکان‌پذیر است.
"یاسین بجانی" نیز با تاکید بر معضل ترافیک خاطر نشان کرد: شهر ما با یک معضل تزافیک مواجه است که حاصل مدیریت غلط در سال های قبل است.
وی با تاکید بر تدوین طرح جامع ترافیک گفت: یکی از مهمترین مشکلات در این حوزه نبود طرح جامع ترافیک است که از شهردار محترم خواسته ایم این موضوع حل شود.
در ادامه "یعقوب هوشیار" توضیح داد: ️در بحث حمایت از نوسازی ناوگان تاکسی توانستیم ۴ هزار دستگاه تامین منابع انجام دهیم و بر اساس ثبت‌نام‌های صورت گرفته در سامانه باز هم تامین منابع خواهیم داشت و برای این اقدام از صندوق محیط زیست هم کمک مالی گرفته‌ایم.
شهردار کلانشهر تبریز گفت: امیدواریم این سیاست ادامه پیدا کند تا برای سال بعد مقدار بیشتری بتوانیم نوسازی تاکسی‌ها را انجام دهیم.
وی تاکید کرد: رانندگان تاکسی افرادی هستند که زحمت می‌کشند و خدماتی که انجام می‌دهند قابل تقدیر و با ارزش است زیرا که در شب و روز در تابستان و زمستان همچنان در حال کمک به استفاده بیشتر مردم از حمل و نقل عمومی هستند، رانندگان تاکسی از نظر مالی نیازمند حمایت هستند که باید مورد توجه قرار گیرد، در بحث معاینه فنی قرار است بر ناوگان تاکسی رایگان صورت گیرد که امید می‌رود تا پایان سال این اقدام انجام شود.
هوشیار افزود: در بحث ظرفیت تاکسی‌های برقی بصورت جدی پیگیر موضوع در مصوبه دولتی هستیم در نوبت هیئت دولت برای بررسی موضوع به قرار گرفته‌ایم.
انتهای پیام/
 تاکسی های تبریز نوسازی می شوند / تاکسی های برقی در دستور کار شورای شهر محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   تبریزی   سال پیش  

سلام علیکم ورحمه الله خسته نباشید بی زحمت جلوی مسافر بری های شخصی رو بگیرید راننده تاکسی ماهی 2700 قسط میدهد در این تورم یک برای رانندگان تاکسی امکانات در نظر بگیرید راننده تاکسی نان آور وسرپرست یک خانواده است امکانات رفاهی از جمله بیمه تامین اجتماعی یارانه ای دولت و تعمیرگاه وقطعات تعاونی در نظر بگیرید وختم کلام از رانندگان تاکسی بحث وبررسی وانتخاب کنید که کی وبا از کدوم خانواده وبا چه مدرکی هستند الان راننده تاکسی تو این شهر نان آور هستند برای همدردی وپیشنهاد وانتقادات هر چه پیشرفت شهر تبریز انتخاب کنید با تشکر از شورا وشهردار کلانشهر تبریز
پژوهشیار