مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت:

با درخواست دستگاه های نظارتی به موضوع خودرو ورود کردیم

1401/11/09 - 09:51 - کد خبر: 86304 نسخه چاپی

نصر: مدیر روابط عمومی شورای رقابت گفت: علی‌رغم همه هیاهوها، با درخواست دستگاه های نظارتی به موضوع خودرو ورود کردیم.

به گزارش نصر، دادجوی توکلی در پاسخ به این سوال که «آیا در جلسه امروز شورای عالی رقابت درباره وضعیت عرضه خودرو در بورس کالا تصمیم گیری می شود یا خیر؟»، اظهار داشت: شورای رقابت هر هفته دو جلسه به صورت منظم برگزار می‌کند، اما در جلسه امروز پیرامون عرضه خودرو در بورس کالا بررسی انجام نمی‌شود.
وی افزود: موضوع عرضه خودرو در بورس کالا همچنان در کارگروه تخصصی در حال بررسی است و اینکه موضوع برای جلسه آینده به شورا ارجاع داده شود یا خیر، هنوز مشخص نیست.
مدیر روابط عمومی شورای رقابت در واکنش به مخالفت شورای عالی بورس با توقف عرضه خودرو در بورس کالا، خاطرنشان کرد: اصل 44 قانون اساسی، در حقیقت برای شوری عالی بورس یا هر نهاد دیگر در خصوص بازاراهای انحصاری حق اظهار نظر باقی نمی‌گذارد.

با درخواست دستگاه های نظارتی به موضوع خودرو ورود کردیم
توکلی ادامه داد: بر اساس قانون، وقتی شورای رقابت بازاری را انحصاری تشحصیص می‌دهد، باید به آن ورود کرده و دستور‌العمل صادر کند و این وظیفه قانونی شورای رقابت است. اگر شورای رقابت به چنین مواردی ورود نکند، حقوق بیخود می‌گیرد. علی‌رغم همه هیاهوها، دستگاه‌های نظارتی از شورای رقابت خواسته‌اند که به عرضه خودرو در بورس کالا ورود کند.
وی در پاسخ به این سوال که «آیا جلسه مشترکی میان مسئولان سازمان بورس با شورای رقابت برگزار خواهد شد یا خیر؟»، گفت: هیچ جلسه مشترکی با سازمان بورس نداریم. یکی از اعضای کارگروه ما، از بورس است که در تمام جلسات آنها نیز حضور داشته است.
انتهای پیام/
با درخواست دستگاه های نظارتی به موضوع خودرو ورود کردیم آژانس خبری تحلیلی شهر بورس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار