عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری:

پرستاران فعال در دوران کرونا بدون آزمون استخدام شوند

1401/11/08 - 17:36 - کد خبر: 86278 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: پرستارانی که در ایام کرونا با خدمات‌رسانی مطلوب، امتحان خود را پس داده‌اند دیگر نیازی به آزمون استخدامی ندارند و انتظار ما از مسئولان بکارگیری و استخدام بدون آزمون این پرستاران است.

به گزارش نصر، سیدرضا رمضانی یاسوج، افزود: یکی از مسائلی که به بیماران و جامعه سلامت صدمه می‌زند کمبود نیرو است. به ازای هر بیمار بدحال یک پرستار در هر شیفت باید حضور داشته باشد اما اکنون این مسئله در بیمارستان‌ها اجرا نمی‌شود و یکی از عوامل مرگ و میر بیماران در «ای سی یو» و «ان ای سی یو» همین کمبود نیرو است.
وی ادامه داد: باید دستگاه‌هایی که در استخدام پرستاران تاثیرگذار هستند دور هم جمع شوند و وضعیت نابسامان درمان کشور را بررسی و سپس نیروهای لازم را استخدام کنند.
این عضو شورای عالی نظام پرستاری با انتقاد از اینکه تکلیف شهدای سلامت و خانواده‌های ایثارگر آن‌ها هنوز مشخص نشده است، گفت: تعداد زیادی از گروه‌های سلامت در این دو تا سه سال گذشته صدمه دیده‌اند و باید جزء ایثارگران قرار گیرند.
رمضانی اضافه کرد: مجموعه‌ای از کادر سلامت به دلیل مشکلاتی که در اوج کرونا برای آن‌ها به وجود آمده است توانایی ادامه کار برای آنها فراهم نشده و یا حتی به واسطه آسیب‌هایی که به این افراد وارد شده، خانه‌نشین شده‌اند، از طرف دیگر برخی گروه‌ها با وجود آسیب اما همچنان به کارشان ادامه می‌دهند.
وی ادامه داد: تعدادی از کادر سلامت را هم در اوج بیماری کرونا از دست داده‌ایم که شهدای سلامت ما هستند، گروهی از آن‌ها تعیین تکلیف شده‌اند و تعدادی هنوز تکلیف‌شان مشخص نیست که انتظار داریم تکلیف خانواده این عزیزان نیز زودتر مشخص شود.
عضو شورای عالی نظام پرستاری درباره آخرین اخبار از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی نیز، گفت: در جشن روز پرستار که محضر مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان فرمودند که تکلیف نیروهای شرکتی را مشخص کنید و رئیس‌جمهور هم بر این موضوع تأکید و عنوان کرد که قصد دارد قراردادهای شرکتی را حذف کند، اما سازمان امور اداری و استخدامی این طرح را تاکنون اجرا نکرده است.
رمضانی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند افرادی که در قالب طرح ۸۹ روزه بودند، جذب شوند، اما نیروهای بکار گرفته شده برای عبور از بحران در ایام کرونا اخراج شدند.
وی تصریح کرد: با وجود تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تعیین تکلیف پرستاران طرحی و شرکتی، با گذشت دو سال هنوز تکلیف این نیروها مشخص نشده است.
عضو شورای عالی نظام پرستاری، یکی از مسائلی مورد غفلت مساله وضعیت استخدام نیروهای باسابقه است، گفت: برخی پرستاران با ۲۰ سال پیش یا بیشتر به صورت قراردادی استخدام شده‌اند و همچنان در حال فعالیت هستند اما استخدام آنها به صورت قراردادی است.
رمضانی در ادامه به موضوع وضعیت بیمارستان‌های خیریه نیز اشاره وکرد و افزود: باید امتیازهایی برای تغییر وضعیت پرستاران در بیمارستان‌های دولتی در نظر بگیرند.
انتهای پیام/
پرستاران فعال در دوران کرونا بدون آزمون استخدام شوند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار