امام جمعه تبریز:

راه حل غلبه بر مشکلات وحدت ملی است

1401/11/07 - 15:32 - کد خبر: 86200 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز وحدت ملی را علاج غلبه بر مشکلات داخلی عنوان کرد و گفت: دشمن بعد از شکست در آشوب‌های اخیر روی تعمیق شکاف اجتماعی تمرکز کرده است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با تاکید بر اینکه امید است با وحدت و همدلی به وظیفه دینی خود عمل کنیم، اظهار کرد: امروز نسخه عملی نیروی انقلاب و عموم مردم باید ترمیم این شکاف ها باشد که در این میان مناسبت‌های ملی مانند دهه فجر فرصت بسیار مناسبی برای نمایش وحدت و همدلی در بین آحاد جامعه ایران اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: البته ما در حوادث و اتفاقات مختلف شاهد جوشش همدلی و مواسات در بین مردم بوده ایم و این روح ایرانی - اسلامی را در همه جا دیده‌ایم؛ به طور مثال در جریان سیل، زلزله، کرونا و کمبود گاز این همدلی و مواسات را مشاهده کردیم که چگونه همدلی مردم جامعه ما را بدون مشکل خاصی از بحران ها عبور داد.
امام جمعه تبریز با اشاره به استمرار اسلام ستیزی در اروپا گفت: سران غرب از جمله دولتمردان سوئد در حالی از کلید واژه تهی شده آزادی بیان بهره می‌گیرند که در این کشورها حمایت از اسلام و مسلمانان و سوال در مورد هولوکاست جرم تلقی شده و شدیدترین مجازات را در پی دارد، اما حذف پست‌های اسلام‌گرایانه و تصاویر سرداران مقاومت در شبکه مجازی، نمودی از این استبداد فرهنگی و مخالف آزادی بیان ادعایی است.
وی خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ساز بحران‌های امنیتی و چالش‌های جهانی و تضییع حقوق انسان‌های زیاد و آتش زدن قرآن به عنوان بخش تروریسم دولتی و تروریست‌پروری مورد ارزیابی قرار گیرد.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه بخشی از اهداف غرب و استمرار این اقدامات موهن نوعی سنجش حساسیت مسلمانان و عادی‌سازی و هنجارسازی محسوب می‌شود، گفت: هنجارسازی این گونه اقدامات برای همه روشن بوده و ضروری است با واکنش‌های هوشمندانه به این اقدامات دین ستیزانه پاسخ مناسب داد زیرا قرآن سوزی چیز کمی نیست.
وی اسلام ستیزی و اهانت به مقدسات مسلمانان را نتیجه عصبانیت غرب از افزایش جمعیت مسلمانان اروپا طبق گزارش مراکز افکار سنجی جمعیت مسلمان اروپا دانست و افزود: اهانت به قرآن کریم در سال‌های رشد شتابان مسلمانان، با هدف انجام می شود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب قرآن روز به روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است.

امام جمعه تبریز حمله به سفارت جمهوری آذربایجان را محکوم کرد
امام جمعه تبریز با اشاره به حمله مسلحانه صبح امروز به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران ضمن محکومیت این اقدام، از مسوولان دیپلماسی و امنیتی کشور خواست تا این مساله را پیگیری کنند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: نباید اجازه داد تا دشمن از این امر که به خاطر مساله شخصی بوده، سوء استفاده کرده و خللی به روابط دوستی دو کشور وارد کند.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به مناسبت های هفته و در پیش رو بودن مراسم معنوی ماه رجب از جمله ایام اعتکاف خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آمده است که محیط را برای اعتکاف‌کنندگان و نمازگزاران در مسجدالحرام آماده کنید؛ حال با توجه به اینکه مساجد خانه خدا هستند پس مساجد می‌توانند میزبان مراسم اعتکاف باشند.
وی با اشاره بر اینکه طبق فرمایش پیامبر هر کسی با ایمان معتکف باشد گناهانش بخشیده می‌شود، افزود: افرادی که معتقدند جوانان امروزی دیگر مثل جوانان گذشته نیستند، باید به این افراد گفت اگرچه ریزش‌هایی داشتیم ولی رویش‌های زیادی هم داریم و کافیست به تعداد ثبت نام کنندگان در اعتکاف دقت کنید.
امام جمعه تبریز همچنین با تبریک ولادت مولای متقیان امام علی (ع) گفت: ولادت با سعادت ایشان برای شیعیان مولودی با برکت است.
انتهای پیام/
راه حل غلبه بر مشکلات وحدت ملی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار