دبیرکل جمعیت هلال‌احمر خبر داد؛

توزیع ۴۵۰۰ چادر در مناطق زلزله زده خوی

1401/11/06 - 11:50 - کد خبر: 86133 نسخه چاپی

نصر: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در جریان سفر به خوی و ارزیابی امدادرسانی‌ها به زلزله‌زدگان از ارائه خدمات و توزیع چهار هزار و ۵۰۰ چادر در مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

به گزارش نصر، یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت روز چهارشنبه پنج بهمن ۱۴۰۱ به شهرستان خوی سفر کرد و از مناطق زلزله‌زده بازدید کرد. 
وی در جریان بازدید و ارزیابی از مناطق زلزله‌زده بیان کرد: وقوع زلزله در شهرستان خوی، روستاها و توابع این شهر را دچار خسارات زیادی کرد. 
سلیمانی همچنین با اشاره به خدمات بی‌شائبه‌ی امدادگران و داوطلبان افزود: اعضای جوان، داوطلب و امدادگر از ساعات ابتدایی زلزله در منطقه مستقر شده و توانستند اقداماتی را که بر عهده هلال‌احمر بود در مناطق زلزله زده به خوبی انجام دهند. 
وی گفت: همچنین تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال‌احمر با ارزیابی و اسکان اضطراری ایمن، اقلام زیستی و امدادی را متناسب با نیاز منطقه را در ۵۰ روستا توزیع کردند. طبق بازدیدی که با همکارانم از منطقه انجام دادم بنا شد تا علاوه بر استقرار تیم‌های پزشکی هلال‌احمر برای درمان متاثرین از زلزله، همچنین تیم‌های سحر نیز جهت حمایت‌های روانی آسیب‌دیدگان در منطقه حضور یابند. 
این مقام مسئول در هلال احمر تاکید کرد: ما باید فرهنگ آموزش‌های همگانی را با شعار «هر خانه یک امدادگر» را در خانه‌های هلال که از خود مردم هستند، جدی بگیریم تا به مراتب در مواقع بحران آسیب‌های جانی و مالی کمی را کاهش دهیم. 
سلیمانی در پایان با اشاره به اولویت‌های هلال‌احمر در بخش‌های مختلف گفت: جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات امدادی برای تسکین آلام بشری نیازمند زیرساخت‌های بسیاری است تا در مواقع ضروری بتواند بحران‌ها را پوشش دهد، ما در این زلزله هم شاهد بودیم که هلال‌احمر بیش از چهار هزار و ۵۰۰ چادر به همراه اقلام زیستی و غذایی توزیع کرد که بر این اساس شارژ انبارهای امدادی این جمعیت بعد از بحران با توجه به میزان آماری که برای هر خانوار اعلام شده است باید جزو اولویت‌های اصلی قرار بگیرد.
انتهای پیام/
توزیع ۴۵۰۰ چادر در مناطق زلزله زده خوی ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار