خبر/

موافقتنامه همکاری‌های گمرکی ایران و بلاروس در سئول امضا شد

1398/09/14 - 09:56 - کد خبر: 8611 نسخه چاپی

نصر: موافقتنامه همکاری‌های گمرکی ایران و بلاروس در زمینه ارتقا تجارت متقابل در حاشیه هشتاد و دومین اجلاس کمیسیون خط مشی گذاری سازمان جهانی گمرک در شهر سئول کره جنوبی امضا شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، این موافقتنامه روز گذشته (چهارشنبه) در مراسمی با حضور شبستری و پاپکوف سفرای جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در سئول، به امضای مهدی میر اشرفی رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و یوری سنکو رئیس کمیته درآمدی گمرک بلاروس رسید.

امضای موافقتنامه ارتقاء تجارت متقابل ایران و بلاروس در راستای اجرایی شدن موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه اتحادیه اوراسیا که از ابتدای آبان ماه سال جاری بین کشورهای عضو اجرایی شده صورت گرفته است.

هدف از این موافقتنامه، بهبود سطح همکاری گمرکی دو کشور ایران و بلاروس در حفاظت از منافع اقتصادی و اجتماعی دو کشور در قالب همکاری در منطقه آزاد اوراسیا است.

هشتاد و دومین کمیسیون خط سیاستگذاری سازمان جهانی گمرک با حضور دبیرکل سازمان گمرک جهانی و  اعضای کمیسیون خط مشی هم اکنون در شهر سئول کره جنوبی درحال برگزاری است.

در این اجلاس سه روزه در خصوص مهمترین موضوعات سازمان جهانی گمرک از جمله طرح استراتژیک، ظرفیت سازی، تجزیه و تحلیل اطلاعات، تجارت الکترونیک بسته درآمدی، اعمال مقررات و تسهیلات، استراتژی اطلاعات و بلاک چین در گمرک بحث خواهد شد.

انتهای پیام/

موافقتنامه همکاری‌های گمرکی ایران و بلاروس در سئول امضا شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار