مدیر کل اخبار استان های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی؛

سواد رسانه ای امنیت روانی جامعه را تضمین می کند

1401/11/05 - 20:22 - کد خبر: 86108 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل اخبار استان های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: امروزه میزان سطح سواد رسانه ای امنیت روانی جامعه را تضمین یا تقویت می کند.

به گزارش نصر، محسن بهاروند روز چهارشنبه در جلسه تکریم و معارفه روسای سابق و جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: اهمیت رسانه و اطلاع رسانی بر کسی پوشیده نیست، امروز جنگ سخت به جنگ فرهنگی تبدیل شده است.
وی یادآور شد: مسلم است که می توانیم از ابزارهای رسانه به نفع جامعه استفاده کنیم و عملیات نرم رسانه ای دشمنان را خنثی کنیم.
وی با اشاره به حوادث و آشوب های اخیر، خاطرنشان کرد: رسانه های استکباری در اغتشاشات اخیر در هر هشت دقیقه یک محتوا تولید کردند تا ارامش جامعه را برهم زنند.
وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر یک سناریوی از پیش تعریف شده بود، اظهار کرد: دشمنان در بمباران تبلیغاتی حساب شده کار کردند و گاهی بعضی از رسانه های داخلی در زمین آنها بازی کردند .
بهاروند گفت: باید سواد رسانه ای خود را بالا ببریم و خود را با ابزارهای نوین وفق دهیم .
وی با اشاره به سابقه دیرینه فعالیت رسانه های رسمی کشور، گفت: می توانیم بهتر کار کنیم و باید ضمن تقویت سطح سواد رسانه ای جامعه از شیوه تدافعی در تاکتیک های رسانه ای خارج شویم.
وی با بیان اینکه مردم در جریان اغتشاشات اخیر با بصیرت عمل کردند، بر تقویت سواد رسانه ای تاکید کرد.
وی از معاون استاندار آذربایجان شرقی خواست در زمینه راه اندازی کلاس های آموزشی سواد رسانه ای در استان همکاری کند.
بهاروند با اشاره به اینکه فضای مجازی یک شمشیر دو لبه است گفت: باید خمیر مایه مناسب برای محتوای رسانه ای تهیه کنیم تا نقش مرجعیت خود را بهتر در فضای مجازی ایفا کنیم .
وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی اخبار جعلی در جریان اغشاشات اخیر منتشر شد و رسانه های معاند وقیحانه ددمنشی های دشمنان را منتشر کردند، گفت: ایرنا در این اغتشاشات منفعل نبود و سعی کرد دست دشمن را برای مردم رو کند .
وی با اشاره به نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی، از نقد منصفانه خبرنگاران استقبال کرد و گفت: در کنار انتقاد باید راهکار ارائه کنیم .
بهاروند با اشاره به اینکه اعتماد عمومی با نبود صداقت سلب می شود، یادآور شد: برای جریان سازی باید نگاه سنتی را از رسانه بزداییم .
وی گفت: سیاست اصلی ما افزایش استفاده از مولتی مدیا( چند رسانه ای) در خبرگزاری رسمی دولت است زیرا که دیگر متن خبری مورد اقبال مخاطب نیست.
مدیر کل اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی بر فعال تر بودن خبرنگاران ایرنا در فضای مجازی و تعامل با سایر رسانه ها تاکید کرد و گفت: ایرنا باید نقش مرجعیت خود را حفظ کند .
در این جلسه با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از خدمات محمد عزیزی راد قدردانی و پیمان پاکزاد به عنوان رییس ایرنا در استان معرفی شد.
انتهای پیام/
سواد رسانه ای امنیت روانی جامعه را تضمین می کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار