رئیس هیات بسکتبال آذربایجان شرقی؛

توفارقان امکانات لازم برای حضور در لیگ برتر ندارد

1401/11/04 - 22:57 - کد خبر: 86047 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات بسکتبال استان گفت: برگ زرین بسکتبال استان قهرمانی تیم شهرداری تبریز در لیگ برتر برای نخستین بار در تاریخ بود که انحلال این تیم بیشترین آسیب را به بسکتبال استان وارد کرد.

به گزارش نصر، سیامک گوهرخانی، رئیس هیات بسکتبال استان در گفتگو با نصر در خصوص مهم ترین فعالیت های این هیات گفت: از سال 98 افتخار حضور در کرسی ریاست بسکتبال استان آذربایجان شرقی را داشته و در خدمت بسکتبال استان هستم .باوجود اینکه سال 98 و 99 به دلیل کرونا فعالیت تقریبا صفر بود اما در همین مدت 4 دوره کلاس مربیگری دانش‌افزایی به شکل وبینار داشتیم و از سال 1400 مسابقات کم کم آغاز و در مسابقات 3 به 3 در رده زیر 18 سال در منطقه قهرمان شدیم.
وی در ادامه افزود: در سال 96 بزرگ‌ترین اتفاق تاریخ بسکتبال آذربایجان‌شرقی رخ داده و تیم شهرداری تبریز به مقام قهرمانی لیگ برتر دست یافت اما متاسفانه اتفاقات ناگوار سازمان ورزش شهرداری باعث آسیب های فراوان به رشته بسکتبال شد.
گوهرخانی با بیان اینکه پس از این اتفاقات تغییرات اساسی در هیات بسکتبال استان رخ داد، اظهار داشت: در سال 1401 در هر 6 رده سنی تیمداری کردیم و در بسکتبال 3 به 3 مقام چهارم لیگ برتر با بازیکنان بومی کسب کردیم. همچنین در بخش مسابقات اولین دوره لیگ آینده‌سازان در زیر 16 سال برای پسران و زیر 18 سال برای دختران برگزار کردیم که استعدادهای خوبی در استان شناسایی شدند و در لیگ برتر توفارقان آذرشهر حضور دارد که بازی های این تیم را در تبریز میزبانی کردیم و خانه بسکتبال هم در آستانه صعود به لیگ دسته یک ایران است.
رئیس هیات بسکتبال استان در خصوص فعالیت های این هیات در بخش بانوان گفت: در بخش بانوان نیز تیم داری شده است و در دسته دو تیم هیات بسکتبال استان و آرکا تبریز حضور دارند و تمامی نفرات تشکیل دهنده بومی هستند که به طور مرتب در مسابقات حضور دارند..
وی همچنین در مورد اقدامات انجام یافته در زمینه آموزش خاطر نشان کرد: در سال 1400 دوره های داوری درجه 3 در تبریز برگزار شد و امسال هم 4 داور ما برای ارتقا درجه یک به ملی اعزام شدند. همچنین هفت روزه مسابقات کشوری را میزبانی کردیم که در بخش میزبانی از داوران استان استفاده شد و در بخش مربیگری هم کلاس های مربیگری درجه 3 و درجه 2 را برگزار و 30 نفر به داوران کشورمان اضافه شد. در کل امسال اتفاقات بسیاری خوبی در زمینه آموزش و داوری در هیات رخ داد که مهم ترین آنها  استعدادیابی و معرفی 7 نفر به تیم ملی بود و در حال حاضر هم سجاد پذیرفته در تیم ملی و آرش ثابتی در تیم ملی ب و ایمان والی‌زاده در تیم ملی نوجوانان و ناهیده اسدی در تیم ملی 5 نفره کشور از استان در تیم های ملی کشور حضور دارند.
گوهرخانی همچنین در مورد رایزنی با بخش های صنعتی در خصوص مشارکت در تیم داری گفت: یکی از اعضای هیات رئیسه هیات بسکتبال استان عضو خانه بازرگانی استان است که در صحبت هایی که با صنعت کاران داشتد مشخص شد که دیدگاه های متفاوتی به ورزش دارند و زنوزی را مثال می زنند که همواره حرف و حدیث های فراوانی پشت سرش وجود دارد بنابراین به خاطر ترسشان وارد این حوزه نمی شوند.
وی همچنین در خصوص مشکلات تیم توفارقان آذرشهر در لیگ برتر تصریح کرد: امکانات تیم توفارقان در حد لیگ یک است و امکانات لازم برای حضور در لیگ برتر را ندارد که در سال 1398 هم همین اتفاق رخ داد. متاسفانه علاوه بر کفپوش استاندارد، هتل مناسب هم در آذرشهر وجود ندارد. این درحالی است که هیچ کدام از کادرفنی و بازیکنان تیم از استان نیستند و همه نفرات غیر بومی است در حالی که در استان استعداد های زیادی وجود دارد که تیم ندارند. در حال حاضر نیز در تلاش هستیم با  مس سونگون برای فصل بعد به توافق برسیم که امکان حمایت در حال حاضر وجود ندارد. این تیم توسط هیات بسکتبال و برخی نهاد ها حمایت می شود و مشخص نیست این تیم با آوردن مربی و بازیکنان خارجی چگونه هزینه های آن را پرداخت می کند در حالی که حتی هزینه رفت و آمد تیم را نمی توانند پرداخت کنند که با این شرایط وضعیت مالی باشگاه هم مشخص نیست.
 انتهای پیام/
توفارقان امکانات لازم برای حضور در لیگ برتر ندارد حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار