معاون اقتصادی وزیر کشور:

تجارت ایران با عراق در پایان سال به ۱۱ میلیارد دلار نزدیک خواهد شد

1401/11/04 - 15:03 - کد خبر: 86022 نسخه چاپی

نصر: معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: تجارت ایران با عراق در پایان سال به ۱۱ میلیارد دلار نزدیک خواهد شد.

به گزارش نصر، محسن کوشش‌تبار در حاشیه همایش تجاری لرستان ـ عراق و افتتاحیه نمایشگاه ‌توانمندی‌های صادراتی لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز شاهد نمایشگاه و همایشی بودیم که تجار عراقی از بخش عرب و کردنشین عراق در این همایش حضور داشتند.
وی تصریح کرد: حضور این تجار به مثابه تقویت ارتباط تجاری بین ایران و عراق هست و زمینه مناسبی است که تجارت بین دو کشور جدیت بیشتری پیدا کند.
معاون اقتصادی وزیر کشور خاطرنشان کرد: یقیناً یکی از طرف‌های تجاری جدی ما در طول تاریخ کشور عراق بوده که به دلیل اتفاقات اخیر مثل داعش و کرونا مقداری افول کرد که در حال حاضر پیش‌بینی ما این است که در پایان سال به ۱۱ میلیارد دلار نزدیک خواهد شد.
کوشش‌تبار اضافه کرد: در این راستا یک هدف‌گذاری ۲۰ میلیاردی شده که فرصت‌های بسیار زیادی در ایران برای تجار عراقی شروع شده که مشتاق برای انجام این کار هستند.
وی بیان کرد: ابتکار عمل دولت سیزدهم در عضویت ایران در شانگهای و مراوداتی که به‌طور جدی در حال انجام بوده، توانمندی خوبی که در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری محور در ایران بروز و ظهور دارد، برای عراقی‌ها کاملاً محسوس است.
 معاون اقتصادی وزیر کشور ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند الگوی خوبی برای ۳۱ استان باشد به نظر می‌آید که وارد یک عرصه نوین از تبادلات تجاری با عراق شده‌ایم.
انتهای پیام/
تجارت ایران با عراق در پایان سال به ۱۱ میلیارد دلار نزدیک خواهد شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار