خبر/

سراب همچنان سردترین شهر کشور است

1401/11/04 - 10:09 - کد خبر: 85986 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان سراب همچنان با دمای منفی ۲۶ درجه سانتی گراد سردترین شهر کشور شد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر، روز سه شنبه در گفت‌ و گویی با بیان اینکه دمای هوای سراب یک درجه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است، افزود: در این بازه زمانی شهرهای خیرآباد استان زنجان با دمای منفی ۱۹.۶ درجه و بابارشانی از استان کردستان با دمای منفی ۱۸.۷ درجه سانتی گراد به ترتیب دومین و سومین شهرهای سرد کشور ثبت شده اند.
وی با بیان اینکه سراب در هفته های اخیر برای پنجمین بار سردترین شهر کشور ثبت شده است، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با دمای مثبت ۱۰ درجه سانتی گراد به عنوان گرمترین شهر استان ثبت شده است.
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی دمای تبریز در سردترین زمان به منفی هشت درجه سانتی گراد و در گرمترین زمان به مثبت یک درجه رسید و دمای فعلی آن ( ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه) منفی ۶ درجه ثبت شده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.
امیدفر، ادامه داد: برودت هوا تا پایان هفته همچنان در استان ادامه داشته و اوایل هفته آینده با نفوذ یک سامانه بارشی جدید احتمال افزایش نسبی دما وجود دارد.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
سراب همچنان سردترین شهر کشور است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار