سفیر ارمنستان با حضور در اتاق بازرگانی تبریز خواستار شد:

شناسایی نقاط مشترک تجارت ارمنستان و آذربایجان شرقی

1398/09/13 - 18:16 - کد خبر: 8591 نسخه چاپی

نصر: سفیر ارمنستان در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تبریز، گفت: مشتاق گسترش روابط تجاری ارمنستان با آذربایجان شرقی هستیم.

به گزارش نصر،  آرتاشس تومانیان بعد ظهر چهارشنبه ۱۳ آذر سال ۹۸ در جلسه مشترک با اعضای اتاق بازرگانی،صنایع و معادن اتاق بازرگانی تبریز، گفت: ما از استان های دیگری هم قبل از آذربایجان شرقی بازدید کردیم که خوشبختانه ماحصل همه آنها ارتباطات متقابل و افزایش مراودات بوده است و ما بسیار مشتاق هستیم تا ارتباطات متقابل بین دو ارمنستان و این استان را نیز گسترش دهیم.

وی با اشاره به توانمندی های ارمنستان  و زمینه های خوب سرمایه گذاری در این کشور گفت: امیدوارم شاهد افزایش مراودات اقتصادی این استان و ارمنستان باشیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی و ارمنستان به عنوان دو منطقه ای که مرزهای مشترک دارند، قطعا زمینه های فراوانی برای همکاری و مراودات اقتصادی دارند که این زمینه ها باید مورد شناسایی قرار گیرد، اظهار داشت: برای گسترش روابط تجاری، نیازمند شناسایی نقاط مشترک برای افزایش همکاری هستیم.

سفیر ارمنستان با بیان اینکه شاخص های اقتصادی کشور ارمنستان پایدار است، گفت: در دو سال اخیر تورم بسیاری پایین داشته ایم و نظام کسب و کارهای ارمنستان روند توسعه ای مثبتی را پیش گرفته اند.

وی با اشاره به برخی از زمینه هایی که ارمنستان امکان همکاری با آذربایجان شرقی را در آن دارند، اظهار داشت: مردم ارمنستان از لحاظ فرهنگی، یکی از زبانزدترین ملت ها در دنیا هستند و در زمینه فناوری اطلاعات، جواهر سازی و طلاسازی، خدمات فنی و ماشین سازی، انرژی های تجدید پذیر، کشاورزی،داروسازی و گردشگری دارای زمینه های خوبی برای برقراری ارتباطات متقابل است.

انتهای پیام/

شناسایی نقاط مشترک تجارت ارمنستان و آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار