خبر/

استاندار آذربایجان شرقی بر جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها تاکید کرد

1401/11/02 - 21:11 - کد خبر: 85899 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دغدغه‌های مردم در تامین اقلام اساسی با قیمت مناسب در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، بر ایجاد مراکز عرضه مستقیم کالا در نقاط مختلف شهر تبریز و با گستردگی جغرافیایی متوازن و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها تاکید کرد.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز یکشنبه در جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان، اظهار کرد: مدیران باید شرایطی ایجاد کنند که مردم بیشتر از این دچار فشار اقتصادی و فروشندگان و توزیع‌کنندگان کالا نیز متضرر نشوند.
وی ادامه داد: باید جدیت و حساسیت بیشتری در تهیه و توزیع کالاهای اساسی مردم داشته باشیم و برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم جهت برقراری شرایط مناسب و آرامش در بازار انجام شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به قیمت بالای میوه و تره‌بار در استان در مقایسه با سایر استان‌ها، گفت: نباید اجازه دهیم هیچ کالایی خارج از چارچوب‌های قانونی افزایش قیمت داشته باشد و در رابطه با تنظیم بازار و پایین آوردن قیمت‌ها با همکاری اتحادیه‌های صنفی باید راهکار اساسی داشته باشیم.
وی از سازمان جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های مسئول خواست تا در سریعترین زمان راهکارهای لازم برای کنترل نوسان قیمت در برخی از کالاهای اساسی مرتبط و مورد نیاز مردم را به کار بندد.
خرّم گفت: ستاد تنظیم بازار استان در مورد عرضه و تقاضا باید متناسب با سایر استان‌ها و شهرهای همجوار هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و قبل از قیمت‌گذاری کالاها، وضعیت بازار را رصد کرده و بهترین تصمیم را بگیرد.
در این جلسه مقرر شد برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی تا پایان ماه رمضان، نظارت بر بازار عرضه این کالاها تشدید شده و سازمان جهاد کشاورزی نیز در خصوص تامین و توزیع میوه شب عید و سایر کالاهای مورد نیاز مردم برنامه‌ریزی کند.
انتهای پیام/
استاندار آذربایجان شرقی بر جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها تاکید کرد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار