رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور؛

رسالت نظام مالیاتی خدمت‌ به مردم است

1401/11/02 - 17:17 - کد خبر: 85885 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خدمت رسانی به مردم را مهم‌ترین رسالت نظام مالیاتی در دولت مردمی دانست

به گزارش نصر، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خدمت رسانی به مردم را مهم‌ترین رسالت نظام مالیاتی در دولت مردمی دانست و گفت: تکریم ارباب‌رجوع، تسریع و تسهیل امور مودیان با رویکرد هوشمندسازی و عدالت مالیاتی دستور کار اول نظام مالیاتی در دوره تحول‌آفرینی است.
بر اساس این گزارش ، داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه وبیناری مدیران مالیاتی سراسر کشور ضمن تبیین برنامه‌های تحولی سازمان امور مالیاتی کشور در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم، تسهیل امور مالیات ستانی و کسب رضایت صاحبان کسب و کار را اولویت اول سازمان عنوان و بر اهتمام جدی برای اجرای این رویکرد تاکید کرد.
وی با تاکید بر تعامل نزدیک با فعالان اقتصادی، حل مشکلات مالیاتی و ارائه مشاوره به آنان از برنامه ریزی استقرار میز خدمت در میان کسبه و بازاریان خبرداد و گفت: برپایی میز خدمت و تقویت حضور میدانی جهت رفع مشکلات فعالان اقتصادی، از جمله اقدامات جدیدی است که به‌عنوان الگوی مصداقی، در چارچوب رویکرد تکریم ارباب‌رجوع و تسریع امور مودیان در دستور کار نظام مالیاتی در دوره تحول‌آفرینی قرار گرفته است.
منظور با اشاره به اینکه مهمترین رویکرد سازمان مالیاتی جلب رضایت مردم و مودیان مالیاتی براساس هوشمندسازی و عدالت مالیاتی است افزود: استقرار «میز خدمت» و راه اندازی «سکوی نرم افزاری مالیات من» جدیدترین اقداماتی هستند که با نگاه تسهیل گری در مسیر پرداخت مالیات و انجام سایر امور مالیاتی در حال انجام هستند تا مودیان محترم مالیاتی خدماتی متناسب با نیازشان دریافت کنند.
وی با اشاره به وظیفه خطیر روابط عمومی در موضوع اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مالیاتی، اظهارداشت: وصول مالیات و اطلاع رسانی درخصوص مصارف مالیات دو روی یک سکه هستند و فرهنگ مالیاتی زمانی نهادینه می‌شود که نحوه هزینه کرد درآمد‌های مالیاتی و اقدامات و تلاش‌های نظام مالیاتی در این خصوص به نحو شایسته‌ای به اطلاع عموم مردم برسد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر تقویت واحد‌های روابط عمومی استان ها، تصریح کرد: مدیران کل امور مالیاتی استان‌ها باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به تقویت نیروی انسانی و تجهیز امکانات روابط عمومی‌ها داشته باشند و از ابزار‌های اطلاع رسانی از جمله صدا وسیمای استانی در راستای آشنایی مردم با مصارف مالیات بهره ببرند.
انتهای پیام/
رسالت نظام مالیاتی خدمت‌ به مردم است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار