خبر/

بحران های آذربایجان شرقی از زبان استاندار

1401/11/02 - 11:32 - کد خبر: 85839 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر استان با 6 بحران جدی در حوزه مدیریت بحران رو به رو است که باید تدابیر و آمادگی لازم برای مهار و برخورد با آن ها اتخاذ شود.

به گزارش نصر، عابدین خرّم  امروز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آذربایجان شرقی افزود:  وجود تنش آبی، تشدید آلودگی هوا، اثرات نامطلوب زیست‌محیطی ناشی از بحران دریاچه ارومیه، گسترش حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، فرسودگی ماشین‌آلات و تجهیزات امدادرسانی و لزوم تجهیز ایستگاه‌های لرزه‌نگاری و مدیریت زمین‌لرزه، چالش‌های اصلی استان در حوزه مدیریت بحران هستند.
وی از برنامه‌های استان برای مدیریت این چالش‌ها سخن گفت و تاکید کرد: اطمینان می‌دهیم که هیچ‌گونه کوتاهی و کمبود در مجموعه مدیریت استان وجود ندارد و مدیران دستگاه‌های مسئول به صورت جدی موضوعات را پیگیری می‌کنند.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: از دستگاه‌های ملی و بالادستی هم انتظار داریم که از نظر پشتیبانی مالی در کنار استان باشند و منابع مورد نیاز برای حوزه مدیریت بحران استان را به‌موقع تامین کنند.
عابدین خرم، افزود: هر مدیر و مسوولی متناسب با مسوولیت خود باید طرح‌های مختلفی داشته باشد تا ضمن تبادل برنامه‌ها قبل از اینکه دنبال منابع باشد صحنه را مدیریت کند تا مردم کمترین آسیب را ببینند.
هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آدربایجان شرقی نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از عملکرد استان در مدیریت بحران، گفت: ۱۵ مورد مخاطره در استان شناسایی شده است.
در این جلسه مدیران کل هواشناسی، شرکت گاز و شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی و حفاظت محیط زیست نیز گزارشی از اقدامات خود برای حفظ آمادگی لازم در شرایط حساس بحرانی و گذر از پیک سرما ارایه کردند.
انتهای پیام/
بحران های آذربایجان شرقی از زبان استاندار نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار