مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  آذربایجان شرقی خبر داد: 

عدالت فرهنگی جایگاه دادن به گفتمان مردمی است / تبریز امروز تهی از کارهای اندیشه ای

1401/11/02 - 11:47 - کد خبر: 85836 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان گفت: عدالت فرهنگی فقط مربوط به امکانات نیست بلکه جایگاه دادن به گفتمان مردمی است، متاسفانه در تبریز با رویدادهای روتین نتوانسته‌ایم گفتمان‌سازی انجام دهیم. 

به گزارش نصر، صد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تبریز صبح امروز برگزار شد.  در دستور جلسه اول این جلسه "سید محمد حسین بلاغی" گفت: فرهنگ هویت جامعه را تشکیل و روح حاکم بر کالبد جامعه است و بنیاد و بنیان یک جامعه را تشکیل می‌دهد. 
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: اگر رهبر انقلاب از ساختار فرهنگی حرف می‌زنند منظور بنیان‌های فرهنگی است. 
وی ادامه داد: اگر امروز جنگ سخت به صفر رسیده باید بدانیم جنگ نرم و تهاجم فرهنگی علیه کشورمان در حد اعلا است، امروز تمام ابزارهای رسانه‌ای در حال حمله به بنیان‌های فرهنگی جامعه است.
بلاغي گفت: امروز از جریان مردم محور فرهنگی دور شده‌ایم، ما با اینکه قرار بود برنامه‌هایمان در دست مردم باشد اما در خروجی چنین چیزی دیده نمی‌شود. 
وی اضافه کرد: عدالت فرهنگی فقط مربوط به امکانات نیست بلکه جایگاه دادن به گفتمان مردمی است، متاسفانه در تبریز با رویدادهای روتین نتوانسته‌ایم گفتمان‌سازی انجام دهیم. 
وی با عنوان اینکه تبریز با این پیشینه هنری رفته رفته تهی از اندیشه شده است، گفت: ما به صورت سالانه باید پایش کالای فرهنگی شهر را انجام دهیم و براساس آن کار انجام دهیم زیرا براساس یک کار تحقیقی نمی‌توانیم همگام با مردم پیش برویم، همانطور که ما در مواجهه با دهه هشتادی‌ها نتوانسته ایم آنها را شناخته و برای آنها برنامه ریزی کنیم. 
وی خطاب به شهردار و شورا گفت: فرهنگ سراها در اختیار هنرمندان قرار بگیرد و ما هم قول می دهیم در مسائل جاری هنرمندان را حمایت کنیم. 
وی با اظهار امیدواری از آخرین وضعیت مقبره الشعرا گفت: امیدوارم سال 1402 سال شکوفایی فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و تبریز در مجموعه مقبره الشعرا باشد. 
بلاغي افزود: برای فاز سوم این مجموعه نیز تمام تلاشمان این است که برای پایان سال 1402 و نهایتا ابتدای سال 1403 به بهره برداری برسد، در دوران جدید باید این مجموعه را به مجمع الشعرا تبدیل کرده و دیدگاه ما این است که هر روز باید در آن مجموعه فعالیت‌های فاخر ادبی در شان استاد شهریار برگزار شود تا هر گردشگری که برای بازدید می آید شاهد جلسه شعر باشد؛ تمام  تلاش ما این است که مقبره الشعرا را به یکی از محور های ادبیات جهان تبدیل کنیم.
وی به تاریخ شفاهی و هویت آذربایجان تاکید کرد و گفت: در حوزه تاریخ شفاهی و هویت آذربایجان کم کار بوده ایم. 
وی در پایان از افتتاح سینما 29 بهمن خبر داد و گفت: پردیس ده سالنه با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان برای هدیه به مردم تقدیم خواهد شد که در این راستا جا دارد از زحمات شهردار منطقه 8 نیز تقدیر کرد. 
"یعقوب هوشیار" شهردار کلانشهر تبریز در پایان از بلاغي خواست: تالار شهر 15 سال است که بلاتکلیف مانده است و الان در فصل بودجه هستیم، لطفا این را در برنامه های خود لحاظ کنید تا در بودجه سال آینده بگذاریم.
انتهای پیام/
عدالت فرهنگی جایگاه دادن به گفتمان مردمی است / تبریز امروز تهی از کارهای اندیشه ای محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار