مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفتگو با نصر خبر داد: 

مقبره الشعرا آماده بازدید گردشگران /تخصیص 40 میلیارد تومان اعتبار ویژه

1401/11/01 - 16:28 - کد خبر: 85788 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: قرار داد های سازه ای این پروژه در حال انجام است و بعد از آن آماده سازی کف و صفه انجام خواهد گرفت، در اردیبهشت 1402 بخش اعظمی از ورودی، نمای بیرونی صفه مقبره الشعرا تکمیل و برای بازدید گردشگران آماده خواهد شد. 

به گزارش نصر، "سیدمحمدحسین بلاغی" در گفتگو با نصر در رابطه با آخرین وضعیت مقبره الشعرا، گفت: مجموعه مقبره الشعرا به عنوان یکی از میراث گرانبهای فرهنگی و معنوی استان ما در دنیا مطرح است، در سال های گذشته تمامی تلاش ها برای ساماندهی این مجموعه انجام و در دوران های مختلف در مدیریت این مجموعه با رخوت و ضعف مواجه شده ایم و تعارض هایی بین دستگاه ها صورت گرفته است. 
بلاغی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان، ادامه داد: در ذیل سفر اول ریاست جمهوری به استان تصمیمات خوبی در این راستا اتخاذ شد و نهایتا 120 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی به این مجموعه اختصاص یافت. 
وی اضافه کرد: امسال نیز 40 میلیارد تومان از این اعتبار به استان تخصیص یافت و با حمایت استاندار آذربایجان شرقی عملیات اجرایی فاز دو مقبره الشعرا در حال انجام است. 
وی تاکید کرد: این منابع از طریق منابع ملی و بخشی از آن از طریق منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده است. 
وی خبر داد: کار اجرایی این مجموعه به عهده شهرداری تبریز است، خوشبختانه رویکرد جدیدی که در شهرداری و شورای اسلامی تبریز برای اعلام زمان اتمام پروژه ها وجود دارد، فاز دو آماده سازی صفه جنوبی و پارک و آماده سازی کل محیط بیرونی  در 9 اردیبهشت 1402 افتتاح خواهد شد. 


وی خاطر نشان کرد: قرار داد های سازه ای این پروژه در حال انجام است و بعد از آن آماده سازی کف و صفه انجام خواهد گرفت، در اردیبهشت 1402 بخش اعظمی از ورودی، نمای بیرونی صفه مقبره الشعرا تکمیل و برای بازدید گردشگران آماده خواهد شد. 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این مجموعه توضیح داد: اداره کل ارشاد راسا نسبت به مقاوم سازی و بهبود وضعیت ظاهری المان مقبره الشعر اقدام کرده وآب بندی در قسمت های مختلف بصورت کاملا مهندسی و نوین در حال انجام است، شمسه شیشه ای بالای مقبره نیز تغییرکرده و در نهایت فضایی بسیار آرام شکل خواهد گرفت. 
وی ضمن تقدیر از حمایت های استاندار، گفت: آماده سازی بیش از 14 هزار متر مربع فضا های فرهنگی داخل سازه‌ی فعلی اعم از سالن های همایش، موزه، اتاق های تخصصی برای انجمن ادبی  و... را در برنامه خود داشته و تمام تلاشمان این است که برای سال 1402 با محوریت اداره کل ارشاد و مشارکت شهرداری کلانشهر تبریز و حمایت های آقای استاندار بخش اعظمی از این پروژه تکمیل شود. 
وی با اعلام خبر افتتاح بخش بیرونی مجموعه اضافه کرد: هیئت امنای مقبره الشعرای تبریز با حضور امام جمعه، استاندار، جمعی از مدیران استانی و تعدادی از اساتید پیشکسوت فرهنگ و هنر استانی در حال شکل گیری است، امیدواریم با تصویب هیئت امنا و با تکمیل فیزیکی ابنیه مقبره الشعرا برنامه ها و فعالیت های گسترده فرهنگی در این مجموعه آغاز شود. 
بلاغی گفت: امیدوارم سال 1402 سال شکوفایی فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و تبریز در مجموعه مقبره الشعرا باشد. 
 وی افزود: برای فاز سوم این مجموعه نیز تمام تلاشمان این است که برای پایان سال 1402 و نهایتا ابتدای سال 1403 به بهره برداری برسد، در دوران جدید باید این مجموعه را به مجمع الشعرا تبدیل کرده و دیدگاه ما این است که هر روز باید در آن مجموعه فعالیت‌های فاخر ادبی در شان استاد شهریار برگزار شود تا هر گردشگری که برای بازدید می آید شاهد جلسه شعر باشد؛ تمام  تلاش ما این است که مقبره الشعرا را به یکی از محور های ادبیات جهان تبدیل کنیم.
انتهای پیام/
مقبره الشعرا آماده بازدید گردشگران /تخصیص 40 میلیارد تومان اعتبار ویژه محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار